torsdag 27 november 2008

Monky.

Herregud vad jag reda har tröttnat på julmusik. Har hört samma skiva i 6 timmar idag på jobbet. Snacka om att ta död på julen. Imorgon blir det 8 timmar med samma skiva, samma låtar och samma irritation. Första gången den spelades kände man "å vad mysigt med jul" men nu klarar jag bara inte av det.

Balledutt betyder föresten "Bara fort".... kunde ni ana de va?!

Nu har jag äntligen färgat utväxten på mitt hår igen. Vilken lättnad, känner mig genast mycket bättre i kropp och själ. Klämt sönder hela ansiktet på porer och noppat ögonbrynen och klippt tånaglarna. Vilken genomkörare haha. Är sådant man gör flera gånger i veckan men varje gång känns som 100 år sedan tycker jag. Så skönt med en varm härlig dusch på kvällen när man är lite frussen.

Milton bajsade på toaletten igår på dagis. Ni som inte har barn eller förstår innebörden med detta så kan jag förklara för er att man blir mycket stolt över sin lilla plutt när han/hon gör det första gången på toan. Visserligen har han kissat sedan länge på toan men bajsa har han helst velat göra i blöjan, inte äns i pottan så det kom som en liten chock när fröken berättade detta.

När man låstsas vara Miltons gossedjursapa funkar allt. Jag är apan och pratar med Milton. Ikväll sa han bara nej nej nej till att pappa skulle läsa bok och natta men när apan sa:
Jag är jätte trött Milton, jag vill sova i sängen med dig och pappa. Snälla kan inte du följa med?! Milton - Okej, pappa läsa bok då.
Apan - ja pappa ska läsa bok, hurra. Kom så går vi in i sängen på engång.
Milton tar apan och går snällt in i sovrummet tillsammans med pappa Robin och lägger sig.
Tack apan för en bra kväll.

Inga kommentarer: