tisdag 18 november 2008

Jul, jul, jul...

Börjar kännas att både advent och julen kommer smygandes. Igår blev jag sugen på julvört när vi gick på Ica Maxi. Inte för att jag såg om det fanns ännu men jag kände luckten ändå. Måste inhandlas när vi kommer in i december.
Idag blev jag sugen på att julbaka. Lite hemmagjorda pepparkakor skulle inte sitta fel till adventfikat nästa söndag. Såg att både att liten kavel och pepparkaksformer till Milton när jag rensade skåpen för några dagar sen. Vilken tur att jag hittade det för annars hade jag nog köpt det på jobbet. Kanske ändå blir några pippiformer. Pippi, lilla gubben och herr Nilsson för 99 kr.

Idag har det verkligen varit grått och trist väder precis hela dagen. Riktigt ruggväder. Inte konstigt att man blir trött. Men det har gått bra ändå. Jag, Jessika och Milton har:
Ätit mysfrukost.
Tittat på "Bilar" (2 ggr)
Lekt med lego (garage till bilarna)
Ätit pannkakor.
Druckit kaffe när snoris Milton somnat.

Nu har Jessika farit till jobbet och jag sitter här med en liten slurk kaffe kvar i koppen och glor lite på gamla "vänner" avsnitt på tvn samtidigt som jag tittar runt lite på Internet. Imorgon blir det iaf dagis igen för Milton och jobbet för mamma Madde.

Har börjat knapra mina järntabletter igen. Vette fan varför jag slutade. Dags att blir pigg och kry igen. Orkar inte vara en sombie längre som ständigt är trött och seg.
Kasler och potatis blir det nog till middag idag. Min specialare som jag bara älskar!!

Inga kommentarer: