lördag 22 november 2008

Visningsstädning.

Ooohooja vad det har städats här på Katrinebergsvägen idag. Händerna är skrynkliga av alla medel och vatten. Har kramp i armarna efter allt skrubb, ont i ryggen av allt plock" och stök. Men vill man att det ska bli fint får man lyda pin (hm säger man så?).

Morgonen började tyvärr inget bra pga lite tjafs med älsklingen.
Jag hade precis efter frukost torkat ur hela badrumsskåpet och ställt in alla snyggt och prydligt. Tagit bort allt som inte ser rent och fresht ut dvs hans rakhyvel. När jag fixat lite i sovrummet går jag in i badrummet igen och ser med förskräckta ögon att han ställt in rakhyveln i skåpet. Grrrrrr.... tog kanske inte lite väl mycket och sa argt "ta bort din äckliga rakhyvel jag har ju precis städat där" ja och gissa då hur arg Robin blir med sitt humör och så pass tidigt på morgonen. Han kastade skiten på bänken och satte sig framför TV ett bra tag innan vi försonades igen. Jag bad om ursäkt och sa att han gärna fick ha rakapparaten där men INTE hyveln. Tyckte den såg allt för snuskig ut helt enkelt. Puss puss sen var det bra igen.

Åkte iväg en sväng på eftermiddagen för en träff med mamma i Rönninge C för shopping på "Vero Morda". 50% på hela butiken. Tokshoppade som aldrig förr. Hittade jeans, toppar, kjol, klänning, trosor, kofta och linne. Ny garderob, nästan.
När jag kom hem stod det kaffe och winerbröd på bortet som Madde fixat medans jag varit borta.
När Milton vaknat skjutsade vi upp honom till farmor och farfar. Man kan inte storstäda med en dryga tvååring i hemmet.
Kom tillbaka. Städade i drygt timmar. Hajja va, vi bor i en tvåa. Ja det tar tid att skrubba alla ytor.

Nu sitter vi och väntar på att grannarna ska komma hem så vi kan dricka lite välförtjänt vin ihop.

Inga kommentarer: