söndag 1 februari 2009

Alvin och gänget


Härligt seg dag har det varit. Städade hela lägenheten imorse. Allt är tipp toppp, så skönt. Men det vara tråkigt nog aldrig vidare länge. Snart är det leksaker överallt och säkert blir det massor av disk efter middagen kvar som ingen orkar ta tag i. Vi får se.

Efter Milton ätit lunch laddade pappa Robin ned "Alvin och gänget". Dubbad amerikans barnfilm. Den var rätt rolig, men hade nog varit ännu bättre om vi sett den på engelska. Blir så otroligt töntigt när dem dubbar filmer, fattar egentligen inte varför?! Efter det gick jag och Milton och nannade kudden. Hade inte tänkt och sova men jag somnade in som en liten griskulting. Robin väckte oss vid 16.30. Nu står Robin och lagar ihop söndagsmiddagen som kommer att bestå av kyckling, potatis och beasås.

Kommer nog bli en hel del skrik och grin efter middagen dock då jag ska göra ett nytt försök med att bada/duscha Milton. Gick inget vidare igår. Blev lite halvdant. Var inne på familjeliv förrut och försökte få bra badtips men alla tips jag fick har jag redan prövat. Så det blir helt enkelt att bara duscha honom ändå vare sig han skriker eller ej. Ren måste han ju bli.

Inga kommentarer: