fredag 13 februari 2009

Trettonde,




Dagen har varit strålande. Visst var jag trött som en gnu när klockan ringde imorse men det gick bra. Skjutsade plutten till dagis och vidare till the work.

Jäklar vad folk det var idag då. Köer hela tiden. Folk shoppar som galningar. Hajar inte riktigt. Det är varken lön, barnbidrag eller något annat (tror jag iaf) men ändå har folk råd att handla som bara den. Hade också tänkt och bli rik en vacker dag. Okej vi har också pengar just nu men det är endast för att vi fått över en del nu när vi sålt lägenheten men annars skulle vi ligga på 0.
En rolig och bra dag var det iaf.
Köpte en söt mätsticka som ska sättas på väggen i Miltons rum sen. Gullig med alla djuren. Tänkte först köpa en med några bilar på men nån måtta får det fan vara. Kan inte vara bilar på allt. Vet att han tycker om saker med djur på också så den blir alla tiders.

Hämtade plutt på dagis, hem och bytte kläder på Milton som också fick en vällingflaska. Väntade in pappa Robin och åkte sedan på ännu ett möbeläventyr. Första stop blev hornbasch. Lämnade tillbaka en sittpuff som vi var snabba på att köpa. Men två har vi kvar. Blir lite mycket med tre stycken.

Åkte till Mio och beställde barbord + coola barstolar. Skulle ha beställt sänggavel också men det väntar vi med någon vecka eftersom det går snabbt att få den till butiken. Helst vill dem då att man kommer direkt och hämtar det och vi ska ju inte flytta förrän om tre veckor så vi tar det senare. Milton fick en chokladboll så han tycker sååå mycket om "jätte god mamma", haha gullungen min.
När vi kommer till kassan och hade bestämt oss för att betala hela beloppet på det vi beställde upptäckte jag till min förvåning att jag för första gången sedan jag fick körkort inte hade plånboken med mig. Vad i HELVETE!!! Javisstja fredag den trettonde va?! Då sitter jag och åker omkring utan körkort. Tur jag inte blev stoppad det hade varit droppen. Åker och betalar skiten imorgon.
Blev en snabbrutt på IKEA också. Utan plånbok och knappt några kontanter är det inte roligt att gå där. Tur så var Milton ändå väldigt trött så det blev endast en gossehund och sen hemgång.

Hunden och Milton sover nu såååå gott.

Inga kommentarer: