måndag 9 februari 2009

Emma min Emma

Jag var jag ska jag börja. Jo min dag började klockan 05 imorse. Milton vaknade då och ville absolut inte somna om. Jätte pigg och ville titta på film, dricka välling och promt ha kläder på sig. Kanske inte så konstigt eftersom han somnade kl 17 igår kväll i bilen på väg hem från Strängnäs. När vi kom hem var det kört att väcka han till liv.
Lämnade vid 9 på dagis.
Handlade på Sabis.
Kastade glasflaskor och skräp.
Städade lägenheten.
Tvättade.
Fixade mig.
Åt frukost med Jessika.
11.30 åkte vi till Tumba C och mötte upp Annelie och Nelia. Vi köpte present till Annie och hennes lilla 2 veckors bebis (Elena). Herregud så söt liten sak. Man glömmer verkligen så himla fort att dem små liven varit så små en gång i tiden. Minsta lilla krabaten jag sett på länge. Hon låg och sov så snällt i bilstolen medans vi tanter fikade på bistron. Jag åt en vidrig blåbärspaj och ännu vidrigare vaniljsås till. Beställ aldrig de ni!!!

Efter en trevlig fika begav jag och Jessika oss vidare för att hämta upp lilla Emma som olyckligtvis inte haft en bra morgon. Hon behövde stöd, tröst och sina bästa vänners sällskap. Så glad att jag var ledig så jag kunde få en chans att muntra upp min lilla plutt en aning efter hemska besked. Några fina rosor hade vi självklart med oss.
Tog en sväng förbi Colorama för att spana in lite tapeter till nya lyan. Finns miljoner olika och snygga grejer. Robin och jag får ta en helkväll där någon gång och gå igenom så det verkligen blir rätt. Såg en jätte cool fototapet till Miltons rum.
Nästa stop blev donken för att få i Emma lite mat.

Hemma blev det jag och Emma som drack kaffe. Jessika gick in för att vila pga kramp i magen stackarn. Har ännu inte hört ett ljud från henne. Hoppas inte hon åkt på något hemskt. Ska nog ta och ringa henne och höra hur det är fatt.
Precis när Denize dök upp åkte jag och hämtade min miniprins från dagis.
Tant Emma och Tant Denize roade Milton medans jag kunde laga mat i lugn och ro. Tack tack. Blev köttbullar och makaroner till Milton och super god tacospaj till oss andra. Längtar redan till lunchen imorgon på jobbet.
Efter "Familjen annorlunda" tog tanterna sin pick och pack och åkte hem.

Älskar dig Emma gumman. Kommer göra allt som står i min makt för att få dig på bättre fötter igen. Du vet att du kan ringa mig precis när du vill och komma förbi när du vill. Kommer alltid att finnas vid din sida. Du är så fin, så bäst, så underbar vän och jag vet att allt kommer att bli bra tillslut. Fortsätt kämpa nu som du alltid har gjort. Visst kommer allt att kännas svart och trist ett tag framöver men ljuset finns när framme. Om du tittar riktigt riktigt noga ser du det kanske lite svagt redan nu eller?! Tillsammans med din familj, bästa vänner och MrXs stöd och värme kommer du klara det här som en dans på rosor.
Ps, I love you (hihi) Ds.

Inga kommentarer: