tisdag 10 februari 2009

Proppad.

Blir verkligen sur när man inte sover ett skit på hela natten när ändå Milton sov som en stock. Vet ej varför. Låg och vred och vände på mig hur länge som helst. Blev arg på mig själv och suckade högt. Robin tittade lite snett på mig (antagligen i sömnen) men somnade snabbt om igen. När det pep till på mobilen trodde jag verkligen att det bara var någon dum jävel som skickade sms till mig mitt i natten. Men när mobil fan fortsatte att vibrera på fönsterbrädan insåg jag med detsamma att det var alarmet som hade gått igång. Kl var då 06.00 och det var bara att pallra sig in i en dusch. Hej o hå, smink och kläder på.

Känns som att jag endast fikat mig igenom dagen på jobbet idag. Blev fika på morgonmötet imorse. Kaffe, kaka och muffins. Åt några kakor som stod nere på lagret innan lunchen. Proppade i mig min goda tacospaj fastän jag egentligen inte var vidare hungrig när det var lunchtime. Ett litet ekologiskt äpple tiggade jag också i mig. Väl på avdelningen åt jag några till kakor. Mätt som en gris blev det sen fikarast. Hade tänkt att äta min dubbelmacka jag hade brett med bregott och prickikorv på morgonen. Väl inne i fikarummet satt ett gäng kollegor med en liten söt, rosa prinsesstårta på bordet och sa genast att jag skulle hugga till mig en bit. Det var en kollega som fyllt år som tagit med sig. Javiss, säger jag och klämmer i mig en eller kanske två bitar. På det tog jag faktiskt några tuggor på min prickikorvmacka. En kopp kaffe och ett glas vatten sen fortsätta dagen ut. Snacka om mätt i magen.

På tåget hem fick jag sällskap av älskling. Kors i taket hade vi samma arbetstider idag. Jag berättar om min sömnlösa natt. Han säger då att det kanske var för att det var fullmåne inatt. Vet ej om man ska tro på sådant. Men det är faktiskt ofta som jag sover dåligt när det är fullmåne. Inte för att jag vetat då när jag gått och lagt mig att det varit det utan fått reda på det dagen efter. Lite skumt de där. Jorden har en massa konstiga saker för sig som ingen någonsin kan förstå sig på.

Inga kommentarer: