torsdag 4 mars 2010

BF.

Ja då var det Bf today! Natten gick dock inte smärtfri. Hade en och annan lite kraftigare sammandragning men vad gör det när ändå inget hände?! Men nu är det iaf MAX 2 veckor kvar tills vi får se vår lilla skatt. Hoppas självklart på att det blir innan men om vi ska ha allt för mycket otur får vi vänta så länge på henne.
Blev sent i sängen igår och legat med en del värk som sagt så det känns idag. Är inte direkt pigg som en mört men vad gör det nu när jag redan planerat min dag.
Hade tänkt och städa lite här hemma innan jag åker ut på en runda för att fixa lite saker. Kanske allt går av farten så att jag hinner hem och vila en stund innan jag ska hämta lillprinsen på dagis igen.

Min lillprins har blivit en liten igel på mig. Undrar om han känner av att lillasyster snart kommer och han då kanske inte får ALL uppmärksamhet. Han är verkligen PÅ MIG precis HELA TIDEN. Han ska kramas, pussas, sitta i knät, ligga på MIN KUDDE och under MITT TÄCKE, hålla mig i handen och vara så nära som möjligt all the time.
Jo visst är det mysigt då och då men lite smått frustrerande också ska jag säga er. Får acceptera att det självklart är en period i hans liv men vissa stunder är det riktigt jobbigt. Måste nog också förbereda mig på att detta också kan bli mycket värre när lillan kommer ut. Tycker att som fått sitt andra barn berättat skräckisar om hur deras första barn blev när det andra barnet ploppade.
Nu dagis sen städning. Puss hej!

3 kommentarer:

Tess sa...

Visst är det skitjobbigt ibland när dom är så där hängiga på en? Min Alexander är precis likadan just nu och det är nog för att man är just gravid tror jag. Dom vill ju bara väl och är supersöta men det blir jättejobbigt i längden ändå!Bara att bita ihop :)
Ha en bra dag.
Kram Therese

Madde sa...

jo jag biter ihop så gott de går =) skönt att dagis finns ibland hehe taskigt o säga så men de e sant. Då kan man lättare njuta sen när han vill kramas o klängas hela kvällen lång. Min lilla pussgurka är ju så söt men ibland lite för söt hehe

MISSAN sa...

Du är utmanad kolla min blogg =)