tisdag 30 mars 2010

Skrik.

Japp har nu köpt mitt påskris som skall kläs imorgon då Milton är hemma. ALLA fjädrar var slut på hela Citygross så jag hoppas nu att jag sparade dem från förra året. Vet att jag köpte massor av fina färger då. Ja vi får se när vi går ned i förrådet imorgonbitti. Blev ingen minut över till de alls ikväll.
Efter att jag hämtat Milton på dagis åkte vi hem och jag började ganska omgående att göra middagen. Ja det tar verkligen så mycket längre tid numera eftersom man blir avbruten gång på gång med att amma, trösta, gunga babysitter m.m. Idag lyckades dock första försöket med att få henne somna bra. Jag kunde stå i lugnans ro och rulla köttbullarna. Blev även hemmagjort potatismos samt gräddsås och lingonsylt. Säger bara mmmmmmmmm så gott det blev!!

Precis efter vi ätit klart började lillan böka. Antagligen magen som krånglar. Har tagit 3 timmar att få henne att somna. Vi har tagit henne i omgångar. Robin först efter middagen så jag kunde få ligga raklång i sängen en stund pga min extremt onda rygg. Tog sen över så att han och Milton kunde fixa undan all disk. Blev sen Robins tur igen då jag nattade Milton. Blev han som tillslut fick henne att somna in djupt. Stackars liten som har så ont i magen och stackars oss som ej är vana vid detta. Hon har knappt låtit på drygt 3 veckor så detta var nytt. Roligt att det kom då min rygg är skit. Måste ju nämligen gå runt med henne, gunga osv. Visst hon har kanske inte världens högsta skrik men ändå. Blir jobbigt i huvudet efter en stund.

Som sagt så somnade Milton precis kl 21.00 och lillan med. Satte mig i soffan och slog på kanal5 för att se Despret men FAN jag hade glömt bort att skiten CSI skulle vara idag och att mitt favoritprogram ever var inställt. Kul i jul.
Sitter väl uppe ett tag till innan jag beger mig in till sängen för att förhoppningsvis få sova skönt inatt! PUSS.

Inga kommentarer: