fredag 12 mars 2010

Bortskämd.

Idag fick äntligen Elviras mormor & morfar gosa med henne. Mormor Betty kom redan kl 14 och började snusa på sitt goa barnbarn. Morfar Anders kom vid 16 tiden och gosade. Fick en stor tacopaj som mamma gjort som vi skulle äta till middag men efter all fika lite försent på kvällen var vi totalt proppmätta. Får helt enkelt äta den till lunch imorgon innan vi far ut till Hölö på Schlagerkväll. Min andra syster + hennes underbara fina pojkar kom också på besök idag. Oj så mycket fina bra presenter dem kom med då. Dels hundratusen chokladmunkar :) Tack för allt!!
Självklart har vi också fått så fina blommor under veckan också. Den där mor&dotter bukett eller vad det kallas har vi fått från älsklingens jobb. Är den inte helt underbar?! Det doftar ljuvligt nu inne i köket må ni tro.
Här är lite av vad lillan har fått. Allt är bara så sött och fint. Gosigaste snuttisarna, mjukaste nallarna, vackraste klänningarna, gulligullmössa, fina bodys, byxor och strumpbyxor. Tänk va så botskämd hon blivit under sin första vecka i livet av alla fina människor där ute. Hon ska bara veta hur omtyckt hon redan är och hur mycket kärlek som alla givit henne. Fast jag tror hon redan anat det. Känns som att hon mår så himla bra utanför min mage redan. Hon äter verkligen som häst, bajsar på väldigt bra så hon slipper ha kramp i magen och sover mycket gott om nätterna. Hon trivs bäst i någons famn naturligtvis. Vem skulle inte vilja bli vaggad till sömns?!

Imorgon som sagt åker vi ut till Hölö för att äta tacos och heja på Erik Saade (jag&lillprinsen hejar iaf på honom) i Melodifestivalen tillsammans med Jejja&Bempa, Annelie,Micke&Corris och eventuellt Fia&Hågge. Ska bli skönt att få komma iväg från denna lägenhet för en kväll. Hoppas Cornelia och Milton leker lika bra imorgon som de gjort de senaste gångerna. Så kul att de hittat varandra även fast det är lite åldersskillnad. Fast söta Cornelia kan väl ingen motstå heller. Hon är lika vacker som den finaste ängeln den ungen.
Snart blir det SOLSIDAN som jag tyvärr missade förra fredagen då vi låg på BB. Fick ligga och njuta av våran lilla SOLFLICKA istället såklart hihi. Men ska faktsikt titta någon dag på förra veckans avsnitt då jag hört att det var riktigt skoj. Älskar den serien. Den får toppbetyg av mig. En stark tia. Hoppas ni har haft en lika underbar fredag som jag har haft!! PUSS.

3 kommentarer:

Therese sa...

Vilka fina gåvor! :-)

Bubblan! sa...

OOOOOH VILKA FINA SAKER HON FATT! hoppas ni far en trevlig kvall pa holo ikvall!!! langtar hem lite nu sa jag far traffa alla nya manniskor!!!!!! stor kram till er

Tess sa...

Åh så fina gåvor! Härligt!
Men vad jag skrattade åt din kommentar inne hos mig, du är ju för söt!! :)
Jag håller ju på att lära mig att sticka allt vad jag orkar och har lyckats fått ihop tre mösser och en halsduk under hela min livstid. Inte skulle jag klara att sticka på beställning ännu, och absolut inte ta betalt för det! Men tack, känner mig jättesmickrad. Men jag behöver nog öva några år till först :) jag är glad om min kära familj törs använda det jag stickar :)
Kram Therese