tisdag 30 mars 2010

Hemmadag.

Idag känns det som en riktig segodag och det känns skönt. Egentligen var dagen inplanerad med Sandra men Daisy blev sjuk och därför ställde vi in träffen tillsvidare. Men kanske just vad jag behöver också, att bara va hemma med lillan och mysa. Har också fruktansvärt ont i ryggen. En viss punkt på vänster sida. Robin försökte massera på den där punkten igår men tycker inte det tyvärr att hjälpt. Även försökt stretcha ut men fan har fortfarande lika ont. Det lixom strålar på hela skuldran.

Tycker jag blivit något piggare och starkare i kropp och själ nu sen förlossningen. Har kommit ut på några promenader här i helgen och igår blev det en lång än med syrran borta i Skäcklinge på 1 timma. Sjukt härligt att kunna röra på sig igen utan att känna sig helt matt av 2 steg. Längtar tills man får köra igång ordentligt med träning för då blir det att boka in spinning på gymmet. Men det dröjer ett tag till då man måste vänta ca 2 mån innan magen får anstränga sig på riktigt. Allt måste dra ihop sig bra där inne med livmodern och allt.

När det gäller Elvira så har hon inte bajsat på nu 6 dygn. Upp till 14 dygn får det gå om man då ammar eftersom det säg att de ej kan bli förstoppade då. Men lite knölig och bökig har hon varit i magen. Kommer iaf en stinkande prutt då och då så helt stopp är det ej.
Annars så växer hon på bra och är snart hela 1 månad, helt sjukt. Min lilla flicka är så go och glad.
Milton är hittills så duktig med sin lillasyster. Jag undrar när det kommer sådant som alla varnat mig för dvs att det äldre syskonet kanske slår på den lilla eller helt enkelt gör dumma saker på den?! Men alla gör nog inte de. Just nu känns det som att Milton ALDRIG skulle vara dum mot henne som bebis. Han är så otroligt försiktig och fin med henne. Ropar på mig när hon gråter, hjälper att gunga babysittern, ger nappen och kramar och pussar på henne hela tiden :)

Imorgon när lillprinsen är hemma från dagis är tanken att det ska påskpysslas lite. Ja lite påskris måste vi ha och någon prydnadskyckling ligger nog nere i förrådet som skall tas upp. Får se om jag orkar ta mig ut sen för att handla riset eller vi tar det imorgon.
PUSS!

1 kommentar:

Anonym sa...

så tråkigt, hon var snorig under natten och jag märkte att hon hade feber typ precis när vi skulle till dagis!