onsdag 31 mars 2010

Mest tårar denna dag.

Tack att jag fick en skön härlig natt. Sovit bra :)

Hade jag inte fått göra de hade jag nog inte orkat med denna dag. Lillan har tydligen bestämt sig för att INTE sova alls idag. Kortare stunder som en halvtimma högst har det blivit.

Milton har inte haft det lätt han heller stackarn. Blivit ledsen för minsta lilla. När vi ritade påskkort tyckte han att jag ritade mycket finare och sen råkade han välta ut ett vattenglas och blev hur ledsen som helst.
Vid lunchen bökade han som vanligt. Ja det är inte ofta han bara sätter sig och äter sin mat utan det ska alltid bråkas och gråtas lite först konstigt nog. Alltid varit så sedan vi började med mat till honom vid 4 månader. När han väl kommer ut från rummet glad för att sätta sig och äta ramlar han och vrider foten lite snett så då kommer det ännu mera tårar givetvis.
När maten är uppäten hoppar han ned från stolen och snubblar igen och ramlar ned i babysittern (som faktiskt stod lite tokigt till) rakt på lillasyster som ligger och sover en av hennes minikortapass på ca 10 minuter. Allt gick bra men han själv nog rädd så det kom ytterligare lite tårar.

Man tappar verkligen allt en sådan här dag. Finns ingen ork till att ens dammsuga av golven. All energi går till ledsen barn idag. Ska bli så skönt nu när det är långledig för Robin. Hur underbart som helst att vara 2 hemma. Jag fattar inte hur dem orkar i "Familjen annorlunda". Hur har dem gjort när den minsta gråter och måste gungas på axeln medans en annan ramla och slår sig jätte illa medans den tredje kanske också bara skriker och gråter och en annan vill kramas och mysa?! Jovisst allt löser sig men var får dem all kraft ifrån?! Jag skulle gå in i väggen om jag hade 10 barn och aldrig fick lugn och ro ibland. Jag beundrar dem för deras energi men skulle aldrig vilja vara i deras situation.
Inte så att jag är helt slut idag men har känt mig otillräcklig många stunder idag då Milton också självklart vill ha min uppmärksamhet. Men det har inte gått så lång tid ännu med 2 st sötisar så kanske jag får in en rutin sen efter ett tag som gör det hela lite lättare.
Nu blir det en kopp te för kors i taket så sover lillan nu. Hoppas det blir en längre stund denna gång. Ska också ta och baka lite med Miltons lera på hans rum nu :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är duktig som fixar och donar!!!!!

bubbls