måndag 31 maj 2010

Måndag och nya tag.

Ja som jag nämnde tidigare så åt jag dinkelgröt till frukost. Jag ljuger om jag säger att det var gott. Urk, vissa tuggor höll jag för näsan för det blev verkligen tjockt i munnen. Spelade ingen roll att jag hade äppelmos på. Imorgon tänkte jag blanda vanligt havregryn och bara lite av dinkelgrynen så kanske det går att äta utan att spy.

Precis hela dagen och kvällen har jag och barnen + Emma och Nellie spenderat hemma hos Jessika. Ätit lunch, druckit kaffe och fikat (jag hoppade över den goda chokladkakan, kan ni tänka er va?!) Fan det är måndag och vardag och då måste jag försöka skärpa till mig.
Känner faktiskt att mina promenader + träningen har börjat ge fina resultat. Inte bara figuren utan hur jag får och känner mig. Är en otroligt härlig känsla. Javisst har jag en liten bit av gravidmagen kvar men är ett steg närmre målet nu. Linfröna i gröten hjälper till ganska så bra att få bort den svullna magen så de är bra :)

När vi kom hem från J&B så började jag massera Elvira så som vi fick lära oss på babymassagen förra veckan. Hon skrattade och njöt. Sedan fick hon även ett mysigt bad. Efter torkning och pyjamas hände något skumt. Hon blev helt hysterisk och skrek i ca 30 min innan hon toksomna i Robins famn. Undra om det var jag som triggade igång något under massagen? Eller var det bara en tillfällighet? Jag får väl fråga barnmorskan imorgon då jag ska igen på babymassagen om vad hon tror det kan vara.

Imorgon ska Jessika (bästis) på vändingsförsök och jag håller alla tummar och tår för henne att det går bra. Om inte ungen vänder sig hoppas jag iaf att det ej gör ont under försöket.

Nu ska jag ta och läsa bloggar. Finns mycket skoj att kika igenom. Puss.

Inga kommentarer: