tisdag 26 maj 2009

Äntligen!!!!!!

Äntligen någon som gjorde sitt jobb ordentligt. Fick jätte bra hjälp på storvretens vårdcentral idag. Dels för hostan och sedan för mitt svullna lillfinger jag gått runt med i ca 1 vecka. Detta var en infektion som måste behandlas med asolsprit. Har det ej gått över tills på torsdag måste jag tillbaka och öppna upp nagelbandet och ta bort allt var. AAAAAAJJJJJJ, vill inte, vill inte, vill verkligen inte det. Dessutom trodde hon att min nagel inom kort kommer att ramla bort helt. Helt sjukt vad som kan hända när man åker på en liten förkylning.

Milton skrev som en stucken gris hela vägen hem från dagis efter sin napp. Försöker nämligen sluta med den så jag gav ingen, endast när han ska sova har vi sagt. Men skriket fortsatte och fortsatte. När vi kom upp från garaget, jag med Milton gallskrikandes under armen dragandes på en vagn med ett inlindat finger la jag honom ned på vår säng och tryckte fort som tusan in nappen i munnen på honom. Han blev som en bebis som är vrålhungrig som äntligen hittat tutten och börjar suga som bara den. Han blev helt blixstilla och somnade på 2 min.

Min efterlängtade cocillana. Äntligen ska jag få bli hostfri en natt. Längtar så till kvällen då jag ska svepa mina 10 ml och sedan bli alldeles seg som ett kolli. Hostan försvinner helt och allt blir helt underbart. Det enda positiva med att hosta är att man tränar magen. Har så ont nu efter att jag hostat sönder mig i en vecka.

Inga kommentarer: