fredag 22 maj 2009

Skansen.

Igår var familjen på skansen. Helt helt underbar dag.
När vi kom fram började det småregna lite men det slutade snabbt och det blev sol och varmt. Vilken tur. Vi gick först till "lillskansen" och visade Milton var han skulle kasta sina nappar när sommaren är slut. Han ville kasta sin napp på direkten. Jag blev paff. Jag förklarade först att han då inte skulle ha någon att han inte kunde tjata om den. Han kastade glatt iväg den och sprang sedan iväg för att utforska resten av djuren. Jaha hur ska det här nu gå tänkte jag. Självklart hade jag en extra napp med mig i väskan.
Dagen fortsatte med pannkakor, bilåkning för Milton och tittade på alla andra djuren.
Gick sedan ned till karusellerna och lotterierna. Milton fiskade fiskdamm och lyckades fånga 5 st småbilar och en klubba som en blev helt överlycklig för.
Själv ville jag gärna vinna något litet på chokladhjulet så jag for dit. Spelade 2 ggr med 3 nr båda gångerna men med min spelotur vann jag INTE ett skit. Sur och bitter. Älskling ville göra mig glad och sa: Men ska jag försöka då, sätt dig på bänken och vänta. Jag satte mig på bänken en bit ifrån, Milton sprang fram till pappa för att bidra med lite tur och vad händer.....
Jo älskling vinner första pris. 2 kg marabomjölkchoklad. Gissa om jag var världens lyckligaste tjej på hela skansen sen.
Fortsatte med lite "fiska ankor", Milton vann en blå bil. Riktigt plastig grej men han var glad. Sen åkte jag och Milton flygplanskarusell. Hur kul som helst haha.
Innan hemgång tog vi oss en fika på ett jätte mysig café.

I bilen hem kände vi verkligen inte för att bara åka hem och glo utan vi ville fortsätta dagen utan gnäll och ha kul. Vi ringde runt några samtal och det blev tillslut att vi åkte hem till syster och hennes familj. Middag, öl för grabbarna och lek för kusinerna.
Jag satt mest och gråmade mig för mitt svullnad lillfinger som gjorde allt mer ont och blev allt mer svullet. Ringde vårdguiden och fick lite tips och råd. Vid 11 tiden var vi tvungna att tänka på refrängen fastän Milton och Abbe lekte som galningar. Han somnade som en toksäl i bilen på väg hem såklart utan tjat om napp.

På natten vaknade han dock och grät efter nappen och jag gav med mig och gav den. Vi hade trots allt inte förberett oss mentalt på denna dag och han hade nog inte det heller så det blev som det blev. Men imorse när han vaknade glatt gav han snällt nappen till mig. Bra gubben min, bara när vi sover för natten ska nappen användas, sa jag. Okej mamma.....

Nu sitter jag och väntar på att jag ska till vårdcentralen och ska kolla mitt finger innan jag åker för att jobba. Sen ska det mysas hemma hos Emma med mina söta vänner. Tråkigt nog kommer jag komma kl 21 men vad gör det, ska ju sova där så vi har hela natten på oss at dricka vin och prata och mysa.
Kram från mig och Milton.

Inga kommentarer: