onsdag 27 maj 2009

Riktigt vidrigt.

Igår blev då kvällen inte alls som jag hade tänkt mig. Tog min morfinmedicin och satt och hoppades på att jag skulle sluta hosta inom kort och sedan ligga och glo upp i taket som ett kolli men icke då. Hostan blev 10 ggr värre än jag någonsin har haft. Helt sant. Hostade konstant i ca 2 timmar. Svettet rann, magen krampades och tillslut spydde jag såklart. I slutet av "Lost" lugnade det ned sig och jag somnade snabbt därefter.

Morgonen blev inte heller som jag tänkt mig. Tog en liten dos av medicinen så jag skulle kunna åka och jobba. Redan på tåget in tillstan började jag känna mig alldeles yr, illamående och skakis. Visste då att jag inte skulle kunna jobba mitt pass idag. Gick direkt in till chefen och berättade hur jag mådde med klumpen i halsen. Mådde så pass skit att jag nästan började gråta.

Åkte hem igen med tåget. Somnade så fort jag la huvudet på kudden när jag kom hem. kom den känslan jag ville ha igår kväll. Lite sent kanske. Seg och dötrött blev jag. Sov till kl halv 5 sen var det bara att åka och hämta Milton på dagis.

Nu har vi ätit friskfriletter och potatismos. Milton åt dessutom 2 st bananer och somnade sen i soffan brevid mig. Älskling står och diskar. I helgen ska vi få vår diskmaskin inkopplad (I hope). Tagit en jäkla tid de där. Vill ha det fixat NUUU!!

Imorgon är jag ledig så då ska jag ha tvättstugan, storstäda och vila.

Inga kommentarer: