måndag 11 maj 2009

En dag med Emma.

Hemma hos Emma pemma.
Svedan i underlivet/magen gick över efter sjutusen glas citronvatten och jag var redo för dagens äventyr, Ica Maxi. Plockade upp Emma och åkte iväg. Insåg att Robin har mitt Icakort på sig så det blev ingen "blippning" idag. Riktigt surt när man gjort så i ca 2½ år nu. Storhandlade som förr. Varorna i vagnen, varorna upp på bandet och varorna återigen i kassarna. Blä för sånt. Måste knycka tillbaka kortet ikväll så detta inte upprepas igen. Lat som man är.
Nu har vi iaf fullproppad kyl/frys/skafferi igen. Nu ska det bli ordning på matlagningen igen. Lätt hänt att när det är fint väder och man är borta och så att det blir tex grillning och snabbmat och skit. Nu ska det även bli lite matlåda så man sparar in pengar inför sommaren.
Åkte hem och lassade in maten och vidare hem till Emma.

Kl 16.00 är det utvecklingssamtal på dagis för min skrutt Milton. På fredag är det även tre-års-kontroll på BVC. Ja denna vecka få man verkligen svar på om han är en "normal" liten trottsgrabb hahaha. 100% säker på att han är i tipptopp skick.

Emma sitter och äter frukost nu. Är det normalt? Själv åt jag kl 08.00. Nu är det mellisdags för de flesta men vad gör man om man inte har ett skit hemma och först måste åka och handla på Ica med sin kompis för att få sig lite frukost i magen. Själv hade jag svimmat för länge sen av hunger, sådan är jag. Kan knappt gå utanför dörren om jag inte fått i mig någonting. Det svartnar för ögonen och jag darrar som en alkis om kroppen.
Tacka gud för att han uppfann smörgåsen!!!

Inga kommentarer: