fredag 8 maj 2009

Lunarstorm.

Haha satt och läste gamla dagboksinlägg som jag skrivit på Lunarstorm. Man glömmer så lätt hur man kände när man var gravid men här nedan hittar ni hur jag mådde.

Sön 12 mar 2006

Känner mig stor som ett hus. Är stor som ett hus också iaf jämfört med hur jag såg ut innan jag blev gravid. Magen bara växer och växer dag för dag. Väger nu ca 71 kg alltså 18 kg + jösses va!!!???
Har fått en hel del bristningar på brösten :( men inget på magen iaf :) lite förstoppning då och då, uringvägsinfektion, nästäppa, kramper i bena, svullna fötter, sammandragningar och enroma homonsvängningar är lite av godsakerna. Men ja det är väl sånt man får ta antar jag. Allt kan ju inte gå på dans på rosor direkt.

Ja hormonsväningningar har man ju också. Stackars Robin som får stå ut med allt. Ena dagen är man lyckligaste i världen. Skrattar som en galning och tycker att allt är super skoj. Nästa dag känner man sig helt plötsligt lite nere utan någon anledning alls. Inte på humör för någonting. Vill bara ligga i sängen under täcket och inte prata med nån.Sen dagen efter de har irritationerna i kroppen blivit riktigt jobbiga. Känns som att jag är helt ensam, ingen bryr sig, ingen vill/kan förstå, allt är hopplöst bara. Jag tycker då sååå synd om mig själv. Sen nästa dag brukar vara droppen. Klumpen sitter i halsen och är på väg upp. Det kan räcka med världens minsta tönt sak så brister det. Då ligger jag och grinar, grinar och grinar. Sen mår jag prima igen... :/Ja så har det hållt på ett tag nu faktiskt. Försöker verkligen kontrollera mig men det är inte alls lätt ska jag säga er. Inte heller lätt att förklara alla gånger hur man känner och mår när man knappt själv vet det.
Robin gör verkligen allt för att försöka förstå sig på mig.

Inga kommentarer: