söndag 20 juni 2010

AKUTEN.

Elvira har nu hostat i ca 2 veckor. Igår när systrarna mina var barnvakt fick hon tydligen väldiga hostattacker och det råsslade på bra i lungorna. Det var även 2 andra mammor där med dem och en av dem tyckte att Elvira lät precis som sin dotter när hon hade Rs-viruset. Ojojdå tänkte jag då. Men jag har ändå ringt vårdguiden 2 gånger och dem har inte sagt ett skit om att det skulle kunna vara något sådant. Andra gången sa mannen jag talade med på Vårdguiden att "du kan åka in om hon börjar chippa efter andan eller om hon blir blå om läppar, händer och fötter och såklart om hon får hög feber". Har ni hört något sjukare va?!
Men eftersom min lilla solstråle trots sin jobbiga slemosta varit den mest glada och gosigaste bebisen i världens har jag inte oroat mig alls över hennes hälsa. Äter, sover, kissar, bajsar och myser precis som hon ska :)

Ikväll efter vi kommit hem från finaste Molly sa något inom mig att "ta tempen på henne". Varför vet jag ej för att hon var verkligen glad men men. Tog iaf tempen och japp den visade 38,1. Kände då att det kanske var dags för ett besök hos farbror doktorn ändå. Hon fick sig ett härligt bad innan vi for iväg ut mitt inatten.
Väl på akutmottagningen hade hon helt plötsligt ingen feber alls. 36,9!! Jaha så den bara trollades bort av sig själv. Doktorn lyssnade länge på hennes lungor men det lät tydligen alldeles lysande. Inget tokigt alls. Vi tackade för oss och åkte hem igen.
Äntligen fick hon somna in ordentligt för natten min lilla gosfis.

2 kommentarer:

Tessah sa...

Ojjj va vården kan vara knäppa ibland. min gosse hade lunginflamation för några veckor sedan och han mådde jätte dåligt och vi var in två ggr innan dom skickade honom till ett större sjukhus och då fick han sövas och rensa lugnorna pga att det gått så långt. Men skönt ni fick komma in och kolla tillslut. Jätte söta barn du har föresten.

sv: Jo extern hårddisk är ett måste :D har över 5000 bilder på datorn. Men nu känns de bättre ha dom på två ställen. :)

ha en forsatt bra dag.

Stine - Mamma till Prins Wiggo sa...

stackars liten :( så tråkigt när de mår dåligt, hoppas hon blir bättre snart!

Kramisar