onsdag 2 juni 2010

FÖDELSEDAG!

HIPP HIPP HURRA FÖR MIG IDAG!! 26 HELA ÅR BLEV JAG IDAG!! TÄNKA SIG VAD STOR JAG ÄR NU VA?! NÄRMRE 30 ÄN 20 NU!! BÖRJAR ÅLDRAS REJÄLT.

Okej vad har jag haft för mig denna fina varma dag då?!
Gick upp i ottan (07.00). Ja jag vet det är kanske inte så tidigt för er alla som jobbar men för mig är det väääldigt tidigt. Mina kids har Alltid varit så bra på att sova och vi är sällan uppe den tiden så inte så konstigt att jag var trött när klockan ringde och att det tog tid innan mina guldklimpar öppnade sina ögon för dagen.

Åkte med Milton till dagis och gick sedan in för att ha möte med fröken (utvecklingssamtal). Fick bara höra bra och fina saker om mina lilla prins, såklart ;) Inte kan man säga något dumt om den liten 4 åring inte va?!

Sen tog jag och Elvira oss hem till Emma eller ja till Emmas mamma. Emma & Nellie hade flytt fältet igår när Dinko började kräkas. Lika bra de. Inte skoj att få en magsjuk 3-månaders kan jag tänka mig. Satt i soffan och glodde på när hon pumpade brösten (som vanligt haha) innan vi packade ner bebisarna i vagnarna och gick ut. Idag var det varmt!! Gick för att möta upp Emmas barndomsvän Maria med sin lilla Linus 3 dagar gammal. Hurtiga mamma Maria har redan varit ute på låååångpromenader, fatta den.
Det blev inte direkt en powerwalk som jag hade hoppats på men men ska iväg och träna imorgon igen så det gör inget.

Efter en mysig runda blev kaffe & kaka. Vår egna lilla "mammagrupp" är snart snart snart fulländad. Bara bästis bebis kvar att komma till världen. Idag lyssnade vi på Marias förlossningsberättelse och nästa gång blir det bästis :)

Efter det att jag hämtat Milton på dagis kände jag bara bläää på att åka hem och då ringde Madde min vän alldeles lägligt. Hon var hemma från jobbet med en OND nacke så jag åkte och våldgästade henne med barnen. Blev ännu mera kaffe men även lite smarrig vattenmelon.
När pappa Robin ringde åkte hem för att hämta honom. Hade planer på att gå ut och käka på restaurang eftersom det är min födelsedag och allt. Men efter mycket om och men så blev det så att vi köpte med oss mat hem från "Robbans" (en pizzeria i Tumba).

Svärmor och bästis kom och fikade tillsammans med oss. Milton blev också jätte glad för det för han undrade redan igår om det skulle komma "några gäster på mitt kalas" hihi sötnosen.
Tänk va även fast jag bara fyller sketna 26 år så fick jag jätte fina presenter. Då måste jag alltså varit riktigt snäll i år :)
Träningskläder från Ubbe&Anne (svärisarna) och av bästis fick jag väggdekoration med recept på kladdkaka (så coolt), en parfym (tydligen fejk men luktar SÅ gott och den luktar fortfarande efter ca 3 timmar, de är bra de) och sen ett nyckelband där det stod "världens bästa kompis" på och det är jag verkligen. En så bra vän jag är :) Stämde perfekt tycker jag!! Tack fina ni.
Av min underbara familj fick jag en flaska moserande vin och en underbar temugg. Man tackar ja.
Är lyckligt lottad som har så underbara människor runt omkring mig. Tacka alla för gulliga sms och jag är ledsen om jag ej svarat alla men så blir det när man har fullt upp hela dagarna haha. De är mycke nu ;)

PUSS!!!!!!!!

Inga kommentarer: