onsdag 30 juni 2010

HUDDINGE CENTRUM

Jag & Emma och våra gullungar har idag strosat runt i Hudding C. Vi beslutade att åka dit eftersom vi ville bort från innecentrummet Tumba och alla alkisar som sitter och hänger på bänkarna. Men VA FAN denna dag blev långt ifrån mysig iaf.
Kissnödiga som sjutton var vi när vi kom fram + att "vi skulle byta blöja på bebisarna". Japp McDonaldstoaletten nästa. Bara det att det stod 2 st rikspuckon i kön framför oss som inte fattade att skötrumstoaletten är tillför folk med barnvagn. Tycker sådana toaletter är precis som handikapptoaletter. Man går ju inte och tar den toaletten om det kommer en med rullstol eller hur?! Då tar man inte heller skötrummet om man ser någon med barnvagn!! Dom skulle ha väntat på den "vanliga" toaletten. Trots att jag sa till tanten framför sket hon i det och gick in :/ (kissat på ringen hade hon lyckats göra också).

Utanför H&M snäste en psykkärring till Emma att "Gud så mkt folk det är här och en jävla massa barnvagnar". Okej vad gjorde hon ute i ett centrum kl 13.00 i denna sommarvärme?? Hon kanske skulle ha stannat hemma istället tror jag.

Ååå äntligen mat tänkte vi.
"Ja vi tar det mysiga caffét som vi har ätit på förrut", sa vi båda.
Bakom oss hamnar psykkärring nr2. Hon börjar herja och skrika om att det "tog sån tid" och att hon "bara skulle köpa en glass". Ja men vi ska bara beställa mat snäste jag tillbaka. Hon i kassan fick också säga till henne att folk faktiskt stod i kö.
Ute tog hon den bästa platsen i skuggan också GRRRRR!!! Hon satt där och mumlade och sedan kastade hon halva glassen och gick. Sa något i stilen med att "jag har inte hela dagen på mig".

Vi tog hennes plats efter henne. Jag bytte ut hennes stol dock mot en annan. Ja vafan vill väl inte sitta på samma bläähäää!!
Maten kom in och den var ljummen och inte god alls. En utvecklingsstörd kille med en assistent kom och satte sig för att äta glass (inget illa menat om utvecklingsstörda men assistenten kunde inte hantera honom alls). Han ville ha sin glass på störten. Ca 10 min satt han där och skrek HÖGT och välte bordet och parasollet. Hans assistent bara satt där :/ Dem borde skaffa en ny till honom.
Det gjorde faktiskt att vi båda tappade aptiten för den ändå vidriga maten. VI GICK!!
Emma valde 2 cheese på donken och jag glass från Coop för att dämpa den hunger som fortfarande fanns kvar.
Mysig dag va?!

Inga kommentarer: