tisdag 8 juni 2010

SJUKSTUGA :(

Just när man har som mest inplanerat för en dag skiter sig allt.
Milton skulle ha varit på dagis, jag & Elvira skulle på babymassagen som hon ÄLSKAR SÅ MYCKET, skulle ha lekt me Emma & Jessika, varit barnvakt till systers son Abbe, sovit hos ma&pa, tränat på deras crosstariner och gått på syster dotter Almas skolavslutningen imorgon.
Barnen blev sjuka och här sitter vi nu alla i soffan och hoppas på bättre tider. Inte ska man vara sjuk nu när det varit så varmt och skönt ute. På vintern är man sjuk inte på sommaren.
Milton han snorar och hostar och har lite smått feber också. Elvira hon hakar på samma grej där med snoret och hostan. Svårare med henne då man ej kan ge henne något för den där envisa hostan. Man bara hör hur de där tjocka jobbiga slemmet i halsen vill komma upp. Har fått tipset att ge lite vatten då och då och hon älskar det :) Bra där!
Håller tummarna för att hon inte kräks ned hela mig igen som hon gjorde nyss.
Blev till att skura golvet samt bada både mig och henne. Ja alla våra kläder som simmade i kräk slängdes in i tvättmaskinen bums.
Nu sover lillan och Milton ligger raklång i soffan framför en film. Kanske jag ska ta och laga lite lunch till mig då.... japp så får det bli! Puss.

1 kommentar:

anne sa...

Det var ju inte roligt! :( Hoppas att det inte blir värre då,att dom snart blir friska,sockertopparna!