onsdag 9 juni 2010

FACEBOOK

Okej NU har man fått känna på de här med 2 barn.
Sjuka barn på natten pratar jag då om.
Inte nog med att dem smittar varandra utan att dem också väcker varandra med sina hostningar osv.

Först vaknar Elvira av sina egna hostningar. Byter blöja och ger henne mat. Fick henne ganska snabbt att somna om. När jag själv precis somnar in så hör jag Milton från sitt sovrum.....
- Mamma.... mamma.... mamma kom....
Japp det var bara att gå in till honom. Ge hostmedicin och vatten. Somnade om brevid honom. Efter någon timma i hans säng fick jag ont i ryggen så då vaknade jag till och hoppade in till min säng igen.
Eftersom lillan då också har en jobbig slemhosta tappar hon nappen så fort det kommer en host. Så det blev stoppa in napp 789 ggr i timman. Hör efter ett tag igen.
-Mamma.... kom mamma....
Men VA?! somnade han aldrig eller vad är det nu då, tänkte jag.
Men klockan visade sig vara runt halv 7 redan och han satt i soffan och ville ha på Tvn. Tur att Robins klocka precis ringde då så att han kunde gå upp och hjälpa honom. Var faktiskt helt slut. Kändes som att jag inte sovit en blund.
Runt halv 9 när Miltons film var slut gick jag och Elvira upp.

Nu är jag väldigt kluven med om jag ska åka in till akuten eller inte med Elvira. Vet inte hur pass dem små ska hosta för att läkaren kan ge henne något eller hjälpa henne lite. Kanske ska ringa vårdguiden och fråga.
Eller så kanske jag avvaktar en dag till och ser hur nezerilen biter. Den skall ju hjälpa luftvägarna en aning så ja vi får se då.
Puss.

Ps. Milton har lät sig facebooka haha. Han gick in från min Iphone och höll nästan på att börja chatta med folk. Så om ni någongång får detta från mig "bjhdsnrwkberåvnvsukvgsuk" så är det Milton och INTE jag ;) Han kollade även in folks bilder hehe.
Ds.

Inga kommentarer: