tisdag 8 juni 2010

FARBROR DOKTOR.

Skönt att vi fick en kvällstid hos doktorn så att Robin hann komma hem så jag slapp ta med mig lillan. Milton var verkligen super. På hans dryga 4 år i livet har vi bara varit hos doktorn med honom endast 2 ggr. Första gången var hän väl ca 2 år kanske (minnesförlust). Då hade han en mild öroninflammtion och fick pencilin som vi aldrig lyckades få i honom. Han bara spottade ut den men frisk blev han ändå :)
Andra gången var nog för ca 1 år sedan. Kollade hostan då med eftersom en fröken på dagis tyckte att det lät som att han hade astma. Men nejdå, ingen astma inte. Den gången var han livrädd och skrek som en stucken gris bara doktorn skulle lyssna på bröstet (stackars liten). Var beredd på det värsta denna gång men hade väl förberett honom hemma med doktorsleksakerna.

Jag förklarade innan vi åkte att han kunde få sitta i mitt knä om han ville men då sa han att han skulle sitta själv för att han är stor kille nu. Yeah right, tänkte jag.
Väl där tog jag upp honom i mitt knä på den där sängbritsen.
Nej mamma jag vill sitta själv, sa han.
Okej... satte mig då brevid honom.
Nej mamma sätt dig däääär borta på stolen.
Öööö jaha okej.

Doktorn frågade om han hade ont i foten haha.
Nej men jag har blåmärken på benet och blod som har torkat på mitt sår svarade Milton.
Doktorn fick lyssna på bröstet på honom och konstaterade att han hade mycket slem och behövde en bättre hostmedicin än den vi hade. Milton fick också prova stetoskopet. Dessutom fick han ett bamseklistermärke ;)
Vilken kille han är då på att ta sin medicin. Inga problem alls. Sååå skönt. Då kan man andas ut.

Nezeril köpte jag till lillan som också rosslar på bra. Man vill bara hosta upp det åt henne. Synd att hon inte fattar hur man gör haha. Men näsdropparna ska tydligen hjälpa till lite så vi får väl se hur det går.

Milton tittar nu på film som vi hyrde efter doktorn. "Det regnar köttbullar".

PUSS hej.

2 kommentarer:

Jessika sa...

Gud så skönt (0= Vår stora kille!! Det är ju nästan så att man blir lite rörd över hur duktig han va haha /Gravida Gudmor!!

Jessika sa...

Ps. JAG VILL OXÅ SE DET REGNAR KÖTTBULLAR Ds.