söndag 30 mars 2008

Batteritorsk...

Batterierna i larmdosan på bilnycklarna tog helt plötsligt slut igår när Madde och jag skulle åka och hämta Mille plutt hos mormor & morfar. Madde som stod med spolarvätske dunken i högsta hugg. Jaha och vad fan gör vi nu då?! Inga batterier fanns det i extranyckeln heller. Maximal otur kallar jag det.

Blev Maddes bil. Fick ta bebisbilstolen som mamma & pappa hade i deras förråd. På vägen hem körde vi till Statiol så jag kunde få sånna där batterier instoppade i dosan. Så nu ska det funka. Har ej varit nere vid bilen ännu och testat om jag fick rätt batterier. Fatta om det är fel, grrrr!!!

Tacos, cola, chips och mys med Madde & Milton blev det på kvällen. Såg det där nya lördagsunderhållningen "körslaget", helt Ok. Faktiskt tyckte jag att Lotta Engbergs kör var bäst igår. Vi får väl se vad man tycker nästa gång. Fast nästa lördag blir det väl förmodligen fira Eddline på stan I think....

Jaha vad den här dagen flög iväg då som vanligt. Närå har faktiskt gjort en himla massa om jag tänker efter. Gick upp vid 7.30... drog fram kl så den blev 8.30. Då kände att jag det absolut inte var någon ide att lägga sig ner och slöa i soffan. Frulle sen ta tag i sovrummet.
Tvättade fönstret, strök & hängde upp nya gardiner m.m. Fy satan vad damm det var under våra trådbackar vi har under sängen. Värdelöst med sånt, fastnar bara massa äckligt damm som man sällan tar bort. Men nu ska det inte vara ett dammkorn kvar i hela rummet hoppas jag.

Om några timmar kommer älsklingen hem. Snäll som jag är kommer jag då åka
till Ica Maxi med bästisen på lite shopping. Tror det handlar om storhandling för hennes del men för mig blir det bara lite smått och gott som tex, bröd, mjölk, rengöringsmedel osv. Han får kramas med Milton under tiden medans jag är borta, sen blir det min tur!

Ha en trevlig myssöndag på er!

Ps, Tack Madde för att du tog hand om disken så fint igår, puss&kram Ds.

2 kommentarer:

Bubblan! sa...

håller med dej om dricksen, jag tycker tom att man inte bör ge extra,

Madde sa...

tack tack... !!! =)