onsdag 26 mars 2008

Snacka om städyra.

Började dagen som alltid kl 07. Slumrade till soffan medans Milton drack sin välling och kollade på bolibompa. Skönt att bara sega idag. Inget jobb eller dagis att stressa iväg på. Only me and my son.
Fast sega kan man ju inte göra hela dagen. Nopp, så jag satte igång och STORSTÄDA klockan 09.00. Ja ni, än är jag inte klar, får fortsätta imorn.

Badrummet blev första projektet. När man väl börjar går det fan aldrig att sluta. Man hittar mer och mer att ta tag i. Sånna där saker som att göra rent gerjer under torktummlaren m.m. Tvättade fönsterna skinande rena (ej i sovrummet), det får bli ett eget litet projekt isäg. Ja sen var det dags för Milton att äta lunch. Då blev det ett kort brake. Värmde på rester. Köttfärssås och makaroner gluffasde han i sig med ett naffs. Sen körde man igång igen innan det var dags för Milton att sova middag. Han somnade precis innan tant Emma kom på besök.

Strykbrädan fram och tvn på. Ja har ju faktiskt missat en hel vecka nu på "våra bästa år". Måste hänga med vad som händer i den otroligt härliga såpan. Stök 10 st panellängder. Pust, det tog jäkligt låååång tid. Typ 2 timmar kanske. Milton hade iaf hunnit vakna och äta mellis innan jag var klar. Men fint blev det iaf och det är ju huvudsaken.

Man hittar fan damm överallt. I alla konstiga vrån och ställen. Tar sin lilla tid med städning.

Kaffe och knäckemacka blev det tillslut. Det satt fint de. Då började man känna i ryggen när man satte sig (har pissdålig rygg för er som ej vet).
Emma roade Milton och Milton henne medans jag var i full gång med min städning. Dom dansade, ritade, lekte med bilar m.m. Emma lärde Milton var molnen finns. Nu säger han om man frågar: Var är molnen? Uppe, säger han då. Gulligt va?!

Blev en rundtur senare på kvällen. Hämta resesängen hos svärföräldrarna eftersom mina päron ska passa Milton fredag-lördag. Satte in pengar på banken och sista men inte kortast en sväng på Ica Maxi. Robin höll på att bli tokig när jag skulle välja krukor. Tyckte det var alldeles för dyrt och var stressad över att Milton sprang omkring och sparkade boll på hela Maxi. Men jag tog mig tid iaf. Hittade 4 st krukor och 2 st vackra blomster. Blev lite mat också såklart. Träffade Annelie, Sofie och lilla korven där också. Hoppas vi ses imorn igen.

Väl hemma tyckte älsklingen att mina krukor var ett bra köp och att det blev jätte fint. Va fan ska killar vara så stressade och arga när man handlar?! Alla dom jag känner är så. Jag tycker det är skit skoj att gå omkring på Maxi!
Klockan 22 kom Jessika in och fick mig att börja frosta av frysen. Å himel och jord vad frost det var i vår stackars lilla frys. Aldrig frostat av den på 1½ år, uuups!! Jösses vad stor den blev till sist då haha. Nu kommer man ju få plats med massvis av mat där inne. Maten är inne hos Jessika nu. Hämtar den imorn.



Robin drar till fjällen imorn med grabbgänget. Så nu blir det party, iaf på fredag när det blir utgång med girlsen. Yeah va skoj det ska bli.



Puss och hej från städade mig

Inga kommentarer: