måndag 24 mars 2008

Påsken är nu över.

Det blev påskmiddag hemma hos mina föräldrar igår. Jag + familj, mina 2 systrar + familjer och såklart mamma och pappa. Alltid lika trevligt att träffas allihoppa. Det blev mat och alkohol, ja för dom som inte körde förstås. Jag var en av dom som fick köra bilen hem. Älsklingen har ju dock inget körkort ännu. Snart tvningar jag honom och ta ett haha.
Milton hade super skoj med sin jämnåriga kusin Abbe. Just nu är det typ bara Abbe som gäller. Men det är verkligen kul att dom leker så bra ihop =)
Mot slutet av kvällen blev alla 5 ungar väldigt trötta. Alma 6 år som inte är den som somnar först somnade faktisk först, kors i taket. Felix 6 år dunade också till i soffan. Milton hoppade ner från soffan och började blöda näsblod, Elias 9 år tittade på "Andra avenyn" och Abbe satt faktsikt lugnt i mamma Camillas knä och tittade på när vi vuxna drack kaffe och tjattrade.
Blidde en rätt så tidig hemgång som omväxling för mig och min familj. Milton var gnälltrött, jag var jobbtrött och Robin fick bara lyda order och följa med.
Blev en liten sväng förbi grannarna när vi kom hem trots allt. Man måste ju få sig sin dagliga dos av sina trevliga grannar!!

Imorse gich jag upp med Milton kl 07. Gjorde välling till honom och slockande igen i sängen. Efter ett tag kom han in igen och sa: Mamma, bajs!
Jaha var bara att gå upp och byta bajs blöja. Myspys. La mig i soffan med honom. Satte på hans nya film "surfs up" och hade hoppats på att få sova liiiite till. Men Milton vägrade sitta still, han satte sig på mitt huvud och åkte ruschkana typ + pillning i mitt hår. Oooohooo ja ni vet när man är så trött och bara vill sova och inte bli störd. Det var en sådan dag för mig men det inte som jag tänkt mig. Kl 9 väckte jag Robin.
Du får gå upp med Milton nu, sa jag. Jag behöver sova nån timma till tack.
Robin som hade varit hos grannen Jonas till kl 06 imose gick snäll upp. Jag la mig i sängen och dunade in med det samma. Robin somnade i soffan. Milton är inte alls på samma sätt när Robin är uppe med han.

Kl 11 var det väl dags att stiga upp. Tog en snabb titt i kylen och konstaterade att inget där fanns. Ingen god frulle iaf. Ringde in till Jessika som precis höll på att fixa ordning för frulle. Jag bjöd in mig själv och Milton. Det bjöds på ägg, god smörgås med ost och kaffe utan mjölk. Tack min bästa vän. Det var hyggligt! Vad skulle jag göra utan dig, säg mig?!
Milton fick leta påskägg igen. Lika skoj denna gång. Pyssliga Jessika hade målat ägget svart och skrivit Milton på det super snyggt. En bil och en annan mojäng fann Milton där i.

Sen var det bara att bege sig till jobbet mitt i snöyran. Gick bra. Inga köer på vägrna mot stan som jag hade trott. Fick parkering precis utanför personalingången. Lyxigt eller? Jobbade mina 3 timmar och åkte hem till lagad köttfärspaj gjort av Madde. Säger bara ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ så gott. Precis vad jag var sugen på kom jag på då. Fick matlåda också. Mmmmmmmmmmmmm!

Varför gick inte söta lilla Viktor vidare i "you think you can dance"?? Han som var så söt och även hans pappa Uraban. Tyckte synd om honom!

Imorgon är det lämning på dagis och arbeta sin sista dag på kontraktet. Jaha vi får väl se vad som händer sen då. Ingen som vet, ingen som vet........
Hare och kanin!

Inga kommentarer: