onsdag 12 mars 2008

Nervös väntan.

Idag var det dagis igen! 9-15.
När vi kom till dagiset sa Milton:
Hejdå mamma...
Jag: Ska Milton leka själv på dagis idag?
Milton: mmmm hej då mamma...
haha så söt. Börjar redan slappna av det känns skönt.
Jag var med första timmen sen fick jag sitta inne i personalrummet ca 40 min och dricka kaffe och läsa tidning. Metro och city. Sen var det lunch. Kebab. Satt inte brevid Milton idag och det funkade jätte bra. Han är väldigt ivrig. Han äter fort sen vill han ner och leka medans alla andra barnen sitter fint på rumpan och äter haha men det komer han nog in i sen.
Fick han och somna på 10 min. Det är otroligt snabbt. Trodde han skulle vägra om han inte fick dra i mitt hår. Men han la sig på madrassen och kramade nallen och somnade =) Då smet jag hem. Dom sa att dom skulle ringa mig när han vaknat om han var jätte ledsen.
Väl hemma hade jag mobilen brevid mig Heeela tiden.
Rätt så nervös väntan faktiskt. En klump i magen över att dom skulle ringa och säga: Han är jätte ledsen och bara ropar på mamma så du får nog komma hit nu!
Men icke då. Fröken Marre ringde för ett tag sen och sa: Han har vaknat för ca en kvart sen och är glad och nöjd. Lite griningt vid bljöbytet men annars helt ok.
Klumpen försvann i magen samtidigt som ett leende på läpparna föll fram.
Så jag ska inte hämta honom förrän kl 15.
Imorgon ska jag åka hem redan innan lunchen. Hoppas det går bra då för dom att få honom att somna bara... :/ Jora det här ska nog gå vägen.
I måndags skulle jag skära upp bröd hos syster Camilla och lyckades med att skära rätt så djupa sår i pekfinger och långfinger. Aaaj satan vad det sved. Inatt sov jag utan plåser. Tänkte lufta såret lite. Men någonting hände under natten. Fastnade typ i en tråd eller nått I SÅRET. Ooooaaaaj det var INTE kulit. Sved till av bara den och det började blöda rätt så mycket. Somnade iaf om när svedan lagt sig.När jag vaknade var fingret helt täckt av torkat blod.
Ikväll ska jag spinna sen är det LOST! Dont forget!

Inga kommentarer: