torsdag 13 mars 2008

Dagisbarnet.

Milton minplutt!
Tänk att han är så stor kille nu!



Lite sovis blev det imorse. Milton vaknade faktiskt inte förrän kl ringde 7.15. Då var hyffsat utvilad och pigg. Gjorde iordning oss och åkte till dagis kl 09.

Idag gick jag iväg redan ca 10.30. Fick sitta på ett kontor och pyssla med Miltons skylt som ska sitta på väggen. Klippa och klistra var ju inte igår man gjorde men det var kul.

Åkte hem till svärmor Anne på lite kaffe, fralla och muffins. Trevligt med sällis. Sen åkte vi tillsammans och hämtade Mille pille. Han satt så fint och åt mellis när vi kom. Smörgås, äpple & saft. Han såg så nöjd ut så. Men han hade inte ätit lunch. Han satt bara i en av fröknarnas knä. Somnat hade han gjort på 2 röda, det är ju bra iaf. Då känner hans sig trygg. Imorn kommer jag nog få gå ungefär samma tid som idag.

Kom hem. Vek tvätten och dammsög. Pratade lite med Jessika i porten innan hon for iväg på kalas. Jeppe 9 år. Grattis grattis...

Milton tittar just nu på "hajar som hajar", Robin skalar potatisen och snart ska jag börja steka på fiskpinnarna och göra lite sås.

På lördag är man bjuden på middag hem till Fia & Håkan. Det ska va skoj. Jag har lovat att stå för desserten :) Hmm måste komma på något riktigt smarrigt att göra. Får ta en titt i min nya kladdkakebok! Det blir schlager och förhoppningsvis lite vin. Får se om syster Annete kan vara barnvakt. Hon ska svara tonight.

Åter till matlagingen. Bye!

Inga kommentarer: