lördag 29 mars 2008

Middagen!





Igår blev kvällen en aning annorlunda än vad planerna var. Annelie blev helt plötsligt sjuk. Kom som ett brev på posten som min mamma säger. Febrig och krasslig. Alla tjejerna skulle ut på stan och fira den nyblivna tjugofyra åringen. Men det blev avbokat som är helt förståligt. Den som fyller år måste ju för skjutton vara på allerten annars blir det inte kul.

På dagen mötte iaf upp Madde i skäris (förkortning på skärholmen enligt Sofie, Annelies lillasyster). Hittade rent ut sagt inte ett skit. Stod ett tag i kön på H&M med ett par knästrumpor i handen men ångrade mig snabbt. Åkte därifrån med nada. Som planerat lämnade iaf Milton hos mina föräldrar. Måste ju ta vara på barnfriheten.

Väl hemma blev det ett himla tänkande, planernade och diskutioner med Madde, Jessika och sen Fia via telefon. Nu ville man lixom inte sitta hemma så det var frågan vad skulle vi göra? Jessika ville festa, Fia var trött och ville gå på bio, Madde ville bara inte sitta hemma och själv var jag väldigt splittrad. Visste varken ut eller in. Inte ville jag sätte mig på en bio och somna iaf, inte råfesta på krogen heller.

Blev iaf så att vi fick skjuss av Jessikas pappa Ingvar in till 5emtio4yra på en bit mat. Det var annan meny än när vi var där sist och det var till det sämre med andra ord. Vi fixade till det med lite specialbeställning + 2 flarrer rödvin. Till dessert blev det fransk chokladkaka som jag dock inte gillade särskilt mycket. Mina grönsaker till maten var jag tvungen att säga till om.
Jag säger till vår trevliga serveris: Dom smakade väldigt mycket olja eller smör så det var inte så gott.
Servertisen: Jag det ska jag framföra till kocken men det kan nog vara för att dom är smörslungade.
Hahaha okej det förklarade saken.
Sen blev det lite diskution över hur töntig jag var som inte ville lägga lika mycket dricks som alla andra. Visst det absolut lättaste skulle varit om vi alla la 350 kr vardera men jag var benhård på att jag bara ville lägga 340 kr. När någon ifrågasätter för mycket Varför??? Varför??? då blir jag bara ännu mera bestämd. Fan någon gång måste man ju stå på sig, kanske var detta ett tillfälle då man borde givit med sig men nä jag la iaf 340 kr.

Ingvar kom så snällt och hämtade oss igen kl 20.30.
Jessika drog till sina arbetskolegor på förfest för att sen dra vidare ut på krogen.
Fia åkte hem.
Jag och Madde åkte hem till henne. Tittade på slutet av finalen på "lets dance" och sen somnade.
Haha vi vaknade 8.20. Normalt när man väl får sova ut. Okej vi somnade ett tag framför "barnen i byllerbyn". Liten powernap.

Nu sitter vi hemma hos mig. Ska åka och hämta Milton snart. Så denna kväll blir hel lugn.

Imorgon kommer älsklingen hem!

10% dricks, äh vadå det är väl deras jobb. Jag fick för ingen dricks när jag jobbade på Burger King. Okej där får man inte ta imot heller men iaf. Man ska väl göra som man känner eller?!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ett litet inlägg på din lilla blogg: Du fick ju för fan hjärnsläpp där på femtiofyra din knasis.......... Eller?