tisdag 11 mars 2008

Inskolning på dagis!

Det var första dagen igår för Milton på dagis.
9-11.30 var det då. Allt gick jätte bra.
Första timmen ville han väl att jag skulle sitta brevid och leka men efter fruktstunden blev han helt crazy som han brukar hehe. Sprang runt med alla andra barnen och hoppade på mattan och åkte ruschkana m.m.
Idag var det mellan 9-12. Fick vara med vid lunchen idag också. Spagetti och tonfiskröra, de ni. Hatar verkligen tonfisk, men när dom frågade om jag också ville ha mat kunde jag bara inte säga nej, så jag pinade i mig det jag hade lagt upp på tallriken. Milton åt spagettin, en halv knäckemacka och drack ett glas mjölk. Han är ju ingen storätare men vi får väl se om det vänder nu när han ser alla andra barnen gluffsa i sig som djur.
Nu märker man att han är mer aktiverad. Nu när vi kom hem så tvättade vi händerna och Milton fick sovkläder på. Jag la han i SIN SÄNG och vet ni vad... han somnade typ direkt. Satte på bamses godnattvisor och gick ut från rummet. Å underbart.
Ikväll blir det absolut en tidigare sänggång än vad han brukar. Igår kl 20 vid nattning var han helt galen. Bara skrek och grinade. Vägrade vällingen och visste inte äns själv var han ville ta vägen.
Dålig planering här. Har inte direkt något bestämt inför lötdagen. Stora finalen i melodifestivalen lixom. Men det blir väl iaf Madde & jag haha.
Jessika kan ej. Sofia kan ej.
Hoppas att Annelie, fia och Emma kan då....
Måste ju träffas ett gäng för lite god mat och dryck!!
Nu ska jag ta och glo på "våra bästa år" tänkte jag.
PUSS!

Inga kommentarer: