tisdag 4 mars 2008

Märtas kakor.

Har nog fått en väldigt trottsig 2-åring nu. Först trodde Robin att det bara var honom Milton var gnällig med för att han är extremt mammig men icke då. Han är helt galen med mig med. 06.05 vaknade trottsingen, jag går ut och sätter på en film eftersom inte äns bolibompa börjat än. Han kommer tillbaka till sängen för att slita upp mig. Han vägrar sitta själv i soffan. Eftersom jag är dötrött förklarar jag för honom att mamma ligger kvar lite och Milton får titta på filmen och dricka välling. Shiiiiit.... det gillade han tydligen inte. Skrik skrik skriiiiiiik. Aaaaj mitt huvud så tidigt, inte kul. Jag gick tillslut upp. Tog våra täcken till soffan för att göra lite mysigt. Nopp det dög inte heller. Inget täcke skulle jag ha Men han skulle därimot ha mitt :/ Vid frukosten blev det också kaos, den som brukar vara den mysigaste stunden på hela dagen.
Famåt halv 9 blev det lugnt.

Då ble det bakning!

Märtas skurna chokladkakor
Bär muffins
Milton tyckte väldigt mycket om att äta pärlsockret. Det var inte mycket han strödde på kakorna haha.



Lunchen serverades 11.00. Korv med bröd. Jag smällde väl i mig 3 st medans lillplutten bara åt en halv. Han är som sagt inget matvrak. Han älskar chokladkakor precis som sin mor, hur kan det komma sig hahaha??!!

Innan jag la Milton för att vila slängde jag ihop en muffinssmet. Hmm skulle bli fina små bärmuffins. Det här är resultatet:


Har ju faktiskt inte smakat än. Dom kan ju vara himmelskt goda.

Solen skiner idag. När Milton vaknat får vi ta och gå ut i friska luften och leka lite i sandlådan. Skulle gärna vilja ta en långprommis men Milton är dessvärre inte särskilt nöjd i vagnen en längre stund numera. Huvudsaken är att vi får frisk luft. Dessutom har jag världens hosta fortfarande. Ska inte anstränga mig för mycket.

Imorgon kommer Madde över på fika. Hoppas hon gillar kakorna bara hehe. Annars får vi dricka lite extra kaffe....

Puss & Kram!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas man får smaka(= blåbärsmuffins lät ju gott!
Kram från grannen