onsdag 19 mars 2008

Dagisvägran!!

Hysterisk natt/morgon...
Milton vaknade flera gånger under natten och fick för sig att det var morgon och ville ner från sängen. Den är inte kul, att försöka hålla kvar han i sängen och att få han och inse att det
är natt :/ Tillslut fattade han själv.... lät han gå ner. Han gick ut till tvn, satte sig i soffan och tryckte på tvn. Mamma o pappa är kvar i sängen och sover, inget barnprogram på tvn... ääh jag sover väl då tänkte han säkert för efter ett tag hörde jag han stänga av tvn och kom in till sängen igen!
Då var han istället toktrött imorse. Fick ruska liv i honom kl 8.30. Det är ju dagis dag idag! Han fick kläder och välling. Sen när jag nämnde dagis innan vi skulle åka då började han lite smått med att vägra sätta på sig ytterkläderna. Så småningom satt vi iaf i bilen. Ojojooooj när bilen stannade och han såg vart vi var totalt protesterade han. Jag fick bära in han på dagiset, och det var absolut inte det lättaste ska jag säga er. En galen sparkande Milton i famnen, ryggsäck på ryggen samtidigt som jag ska dra in hans barnvagn. Puh det var svettigt.
Väl inne var det bara skrik skrik och skriiiiik, snoret rann och hostade som en stucken gris. sat kvar i 30 min sen konstaterade vi att det är ingen ide att jag sitter där tills han lugnat ner sig för han kommer ändå få ett utbrott när jag ska gå igen. Japp precis det fick han, fröken Marre tog upp honom och jag gick ut genom dörren. Gud man kunde höra honom på mils avstånd.
Nu är jag hemma och ätit frukost, lugnat ner nerverna och ska snart åka igen till jobbet.
Men ha en bra dag då... det ska jag ha från och med nu =)

1 kommentar:

Bubblan! sa...

jobbigt när dom skriker!!!
men har nog kul p+å dagis när han väl glömt att du åkt!

ha en bra påsk, kanske fika snart!!!