torsdag 20 mars 2008

Bajsig morgon kan man säga.

Igår var första dagen på cd/dvd rean. Den är inte alls lika stor, intensiv och galen som bokrean är. Själv har jag aldrig hört talas om att det finns en cd/dvdrea förrän nu. Visst bildades det köer ibland men det går ej att jämföra med köerna och stressen som bokrean ställer till med. Jobbigt bara att typ inte en ända jäkla cd eller dvd går in rätt i datasystemet -suck- Man måste ändra priset för varje grej man plippar in. Men efter 8 timmar var man proffs och ganska så fort gick det. Ännu bättre går det idag förhoppningsvis. Börjar kl 12 idag me.

Milton vaknade inatt igen om knölade runt i sängen. Ledsen, arg, förbannad, snorig, hostig m.m, man undrar ju vad som försigår egentligen i den lilla hjärnan?! Men han somnade om hyffsat fort iaf.
Hade ställt kl på 7. Då gick vi upp. Okej inte det roligaste sättet att vakna på... Milton ställer sig vid sängkanten och bajsar. Å herregud, inte vanligt hårt bajs utan man hör hur det lixom rinner till riktigt ordentligt i blöjan. Jag tar han till badrummet som tur var, för när jag ställde ner han på mattan började det rinna ut från blöjan ner på mattan, mina fötter och hela badrummet. Får hälla ner bajset från blöjan ner i toaletten. Kastar sen blöjan, duschar av Milton + mina fötter, och kastar in mattan + hans kläder i tvättmaskinen. På med ny torr blöja + kläder, sätter på tvn så han får titta på bolibompa så jag äntligen kan få börja göra mig i ordning. Vilken härlig start på dagen va?!

Förra veckan sa Milton när man sa Dagis -Ja, hoppa, bilar...
Idag sa han när jag sa Dagis -Hoppa, bilar nääää....

Tänkte då att det är nog bäst att börja åka tidigare ifall det ska ta 20 min att få in honom på dagis idag också.
Ytterkläderna: Inga problem
In i bilden: Inga problem
Framme vid dagis: Rätt så milda problem
Blev aldrig några jätte problem idag. Lite lättre allting. Man kunde lixom prata han lugn idag. Kunde man absolut INTE igår. Han lyssnade på vad jag sa verkligen. Så av med ytterkläderna på dagis blev nästan smärtfritt. Inne i leksalen med fröknarna och barnen blev det lite panik men det blev ett ganska snabbt hejdå. Lika bra. Annars blir det ännu mer smärtsamt för honom.

Kom hem 09.00. Satte igång och städade på direkten. Plocka bort lego, bilar, klossar, pussel m.m. Ja sen såklart plocka ur diskmaskinen och in med det smutisga. Bädda sängen, lägga in kläder i garderoben och sen dammsugning på högsta volym.

Eftersom jag åt frukost så pass tidigt måste jag nog äta igen innan jag far till Åhlensjobbet mitt. Dagen Ilandsproblem?! hahahahaha
Imorgon är jag ledig. Skönt faktiskt. Kanske blir en träff med Denize då som är hemma över helgen från Holland. Men på förmiddagen/eftermiddagen ska familjen ta en tur till S-tälje sen eventuellt en fika hos Robins mormor i vårbygård.
Byebye

Inga kommentarer: