måndag 17 mars 2008

Åter till Åhlens.

Klockan ringde 06.20, gick upp 06.32. Milton sov som en stock så jag passade på att göra mig iordning. Sminkning och kläder. Väckte lilla snor Milton vid 7. Trött och hängig satte han sig i soffan och drack en halv flarra välling. Mamma var stressad till jobbet så det snabb påklädning och packade hans väska på 2 röda. Satt i bilen 07.30. Skjussade upp Milton till farmor som skulle vara barnvakt hela dagen lång. Det är nämligen så att både jag och Robin har jobbat idag. Det var drygt 2 år sedan som vi båda var och tjänade pengar samtidigt. Halleluja!!!
Började kl 09.00. Ska ju jobba på film+cd-rean som börjar på onsdag. Idag har vi enbart röjt bort efter bokrean. Dvs packat ner böcker i ca 30 pall. För er som inte vet så säger jag bara. Tungt, svettigt och väldans ont i ryggen!! Men det var kul att jobba igen och dessutom är det tillsammans med dom som var på bokrean. Så man kände ju alla. Avslappnat och skönt.
Fick sluta 1 timma tidigare så jag gick och shoppa en brun/vit vårjacka till Milton + 3 par strumpor. Sist så slog jag till på Melodifestival skivan som jag kommer att spela sönder i bilen haha. När man kommer till Tullinge 19.20 så är det snösstorm öööö hallå det var ju 15 grader varmt igår typ. Trodde det höll på att bli riktig vår men näää tydligen inte. Fick skotta av bilen från all blötsnö sen åkte jag o hämtade familjen hos svärföräldrarna.
Nu sover Milton o Robin och jag ska titta på nån ny serie på svt1 kl 20.30. Hoppas den är bra för det är piss på tv på måndagar.
Imorgon är jag ledig. Hade tänkt att Milton skulle gå till dagis men vi får se hur bra han mår imorn. Hoppas snoret är borta då för han är rätt så pigg iaf. Annars så har jag inga som helst planer för morgondagen. Hade tänkt och ringa Emma men läste nyss min väns blogg (sandra) att dom skulle leka och Sandra vill nog inte ha mig och min dagis snoriga son hos sig och sin lilla Dasiy så jag skippar att fråga om jag får vara med. Kanske jag ringer om Milton går till dagis.
Godnatt!

Inga kommentarer: