söndag 9 mars 2008

Helgen.

Fredags
Tacosparty inne hos grannarna (Jessika&Benny)! Vi var väl ca 12 personer. Mycket trevligt. Det var väl en tidigt kväll för typ alla. Fredagar är väl sånna. Man är trött och sliten efter en hel vecka på jobbet.

Igår
Jag och Milton åkte till hågelbyparken med Annelie och Cornelia. Tajmade in solen precis. Tittade på dom få djuren som var ute (häst get, kanin) och lekte lite i lekparken. Cornelia bara sov heeela tiden. Milton var Inte på humör. Vi for vidare till Tumba C för att få i oss en varsin korv med bröd och en liten handling på Ica. Åkte därefter hem till Annelies mamma Carina. Det var ett himla bra tag sen man var inne i de där huset hehe kul och väcka gamla barndomsminnen till liv. Vi fikade och pratade lite strunt. Cornelia var super duper glad hela tiden. Så söt liten plutt hon har blivit. Lite knubbis här o var hihi. Gullunge där!! Milton var helt otippat väldigt glad även fast han inte sovit middag. Han skrattade som skjutton åt papegojorna som pep.

"pip pip"

Kom väl hem vid ca 15.30. Då var det bara att byta om och fara hem till Madde. Jag + familjen var bjudna hem på andra chansen middag.
Ååååååhhååå vad god mat. Kan nästan känna smaken fortfarande. Måste ha receptet. Tack Madde!!
Efterrätten var inte lika omtyckt, inte hos Robin iaf. Det var någon slgas potatis och sötandels chokladpaj. Hmm låter lite kansigt, men för mig var den helt OK.
Milton fick ett påskägg lite i förskott. En liten kyckling fann han där i :)

Schlagern:
Carola ute!! Har ni hört på maken. Nu är hon borta från melodifestivalen för gott hoppas jag.
Sussie Tapper??? bläähää vad trist låt, trist röst, trist trist triiiiiist....
Hade hoppats på Therse Andersson. Coolt med opera ju. Tjejen var bra. Häftiga flaggor i bakgrunden hade hon också.
Norman & Sibel vidare till finalen. Ja ni...
Sibels låt tyckte jag väl bar hyffsat bra men hon som artist vet jag fan.
Norman trodde jag var ute för länge sen. Men sörru där hade jag fel. Nu är han inne igen?!

Åkte hem vid 12. Milton somnade i bilen. Undrar egentligen om han visste vad han höll på med dom sista timmarna. Helt övertrött. Prata och stoja som skjutton asså. Så glad lillprins. Han hade skoj hos Madde helt enkelt.

Idag
  • 07.30, gick upp
  • Somnade i soffan ett tag
  • Åt frulle
  • Storstädade hela lägenheten
  • Gav Milton lunch
  • Duscha
  • Åkte hem till mor och far

Robin är hos sina päron med Milton, jag fick åka själv till mina päron. Fridfullt och tyst haha. Har tittat på päronens nya säng, nya gardiner och fikat (med mina muffins & kakor). Snart kommer kusin Tony + tjej + barn hit på ett snabbesök. Det var inte igår. Rättare sagt i sommras när mormor dog tror jag att det var. En liten bebis har dom fått också. Matilda tror jag mamma sa något om.

Ska hem och äta middag hos Robins päron sen. Skönt att slippa laga mat ibland :) Bekvämt att bara komma hem och glo på tv. Inte diska!

Lägger upp lite bilder från helgen ikväll. Kika gärna in igen då!!

Inga kommentarer: