torsdag 29 maj 2008

Ölfredag.

Sov hemma hos syrran inatt. Milton & Abbe har lekt som galningar. Dom vägrade somna igår kväll när vi skulle se på Lost. Det är en helig stund då vill man egentligen att det ska vara tyst och lugnt men men dom var glada och nöjda tillsammans.
Gick upp vid 7 imorse. Gav Milton gröt sen åkte Camilla en sväng till Järna med mamma så jag fick vara barnvakt åt dom trotsiga små tvååringarna. Hujedamej!! Lättare sagt än gjort när lilla Abbe inte alls va på något vidare bra humör idag. Eftersom det blev grin & bråk inne begav vi oss up vid 8.30. Då var det riktigt behagligt ute. Dom gungade, åkte ruchkana & sparkade lite boll sen blev det grin igen. Upp med dom på terassen i skuggan. Dricka och banan. Ååå nöjda i ca 10 min, Yes! Sen lite grin igen.... att dom promt ska leka med exakt samma leksaker hela tiden begriper jag mig inte på. Ja och Abbe kom vi fram till att han ville nog bara få bestämma lite nu när storasyster Alma inte var hemma. Allt Milton gjorde var bara fel tyckte han, ja så blev det skrik och grin. Myste ett tag på madrasserna i skuggan och jag sjöng tänkt de ni. Då blev dom också lugna. Men inte så länge till men då gick jag in för att göra lunch, klockan hade då hunnit bli ca 10.45. Köttbullar och makkisar blidde det. När maten var uppäten och dom var nöjda kom Camilla & mamma hem. Härligt för dom. Vi åt då vår lunch, Abbe somnade under bordet och Milton uppe i sängen.
Sen blev det kaffe, kaka och pressning i bikini rakt i solen. Men fan så varmt det var då da. Gick ju inte att pressa länge innan svettet började rinna.

Vid 16 tog Milton och jag vårat pick & pack och åkte hem. Nu står älsklingen och lagar mat, Milton glor på Pippi som vanligt och jag sitter här och skriver kanske för er helt ointressant saker om mitt liv haha.
Ska iväg och spinna sen och tar nog även en prommis efter med min söta Madeleine som blir sjösjuk av att sitta på en båt som står stilla. Måste ta igen det jag missat nu denna vecka. I måndags var jag dålig och igår ja då var jag ju hos syrran.

Imorgon jobbar jag till 18 sen ska jag dricka öl någonstans med Emma, Madde och Jessika.

Inga kommentarer: