onsdag 7 maj 2008

Utflykten...

Fick ett ryck på förmiddagen att åka och göra lite ärenden trots huvudverken. Milton och jag åkte först till Skärolmen. Handlade lite på apoteket och hämtade ut mina lincer. Nu har dom flyttat ut på torget så när vi gick ut fick Milton syn på vattenfontänen. Så då var man tvungen till att köpa oss en varsin kokt korv med bröd och sätta hos ett tag på bänken framför vattnet. Ja ni vet där precis alla andra sitter och gormar åt varandra. Milton var helnöjd iaf. Började känna att huvudverken blev värre men besultade mig ändå för att ta en tripp till Kungen Kurva för att kolla in skorna på SkoPunkten. Eftersom Milton var så snäll och go i sin vagn kunde jag gå runt lugnt och sansat i butiken, provade hur många par skor som helst. Milton fick någon flipp och ville också prova. Har har tills nu i stort sätt vägrat att ha på sig nya skor man har köpt. Men idag var det skoj tydligen. Mamma Madeleline köpte 2 st par skor och lilla Milton fick 1 par. Ja ni vet, det är ta 3 betala för 2 =) Kanon! Svarta ballerina och svarta pumps till mig och vita gympisar till pluttisen.

Ja iaf....... drog i mig en Ibumetin innan vi satte oss i bilen för att åka hem. Men herregud verken blev bara värre och japp då satt man där mitt på glömstavägen med migrän. Trodde jag aldrig skulle komma hem. Illamåendet var inte att leka med. Tänkte att snart spyr jag Men jag klarade mig hela vägen hem. Väl hemma bar jag upp Milton som hade somnat i bilen och in i sängen. Satte på kaffe eftersom jag tänkte klunka i mig en kopp innan jag la mig ner. Men kaffet blev stående och jag la mig på soffan med en kudde på huvudet. Kändes som om smärtan aldrig skulle ge med sig.............. AaaaAAAAaaaAAjjjjjj......

Båda Emma & Madde ringde runt 2 tiden och ville komma förbi. Tänkte att efter 3 jävliga timmar måste väl ändå verken försvinna så jag sa Ja till besöket. Emma fick hälla upp kaffe till mig när hon kom. Efter 3 stora koppar kaffe och 1 Ibumetin och 1 Ipren från Emma försvann slutligen all smärta. Kunde lugnt återgå till att pyssla om mina gäster.

Milton kissade på pottan typ 25 ggr idag. Ja jätte duktig men fan vad han kissade då. Som om han också hade druckit flera lite kaffe. Helt otroligt. Men mitt i maten kom det stora lasset kiss rakt på mattan. Nu är det bara rakt till kemtvätten med den när man får lön.

19.15 drog jag och körde ett härligt spinningpass efteråt 10 minuters solning i Tullinge C. Kom lagom hem till ett spännande avsnitt av LOST!!!!!!!!!!
Nu sitter man här nyduschad och klar för sängen. Imorgon är det arbete i högsta grad.


Puss på er.

1 kommentar:

Bubblan! sa...

duktig du är som tar dej tid att spinna.....