måndag 19 maj 2008

Stegräknaren.

Jaha vad har man gjort idag då.
Milton och jag sov till klockan 9.30 då Robin ringt och väkt oss därefter ringde Madde. Jo tack vi har visst vänt på dygnet lite. Ska bli ordning från och med imorgon igen när Milton ska till dagis och jag iväg till jobbet. Madde kom lagom till när jag skulle äta frukost. Sen gick vi ut till sandlådan en liten stund. Skulle testa Milton nu när han inte har blöja på sig. Det gick jätte bra denna gång. Inget kiss i byxan inte. Duktig kille =)
Blidde lunch. Potatisbullar med lingonsylt. Blev sen lite stul att få Milton att sova igen. Men kanske inte så konstigt med tanke på att vi sov så otroligt länge. Men var bestämd idag. Måste verkligen försöka vrida tillbaka på dygnet. Japp och till slut så somnade han. Då kunde jag och Madde fika och titta på "våra bästa år".

Nu har jag beställt en stegräknare. Blev smittad av bloggaren "livet som 2 barnsmamma". Fick tipps om vilken jag skulle köpa, så jag köpte samma modell. Nu ska jag också se till att man rör på sig tillräckligt var och varannan dag tänkte jag. Men den räknar nog inte när jag sprinnar så det får jag väl räkna ut över det jag går.

Nu blir det en tallrik havregrynsgröt och sen iväg till gymmet. Milton får roa sig hos farmor & farfar så länge. Pappa Robin ska iväg till Jonne igen och jobba i huset.

4 kommentarer:

Nathalie sa...

braaa där!! du ska se vad triggad man blir av att gå, jättekuul!

Bubblan! sa...

hela kommunen har fått stegdille, haha

Bubblan! sa...

hela kommunen har fått stegdille, haha

Madde sa...

ja det är klart, måaste ju se att man går så mycket man borde göra för att överleva haha