torsdag 8 maj 2008

Sol, snart sol!!

Mina 4 timmar på jobbet gick smärtfritt som ni förstår. Lite hungrig mot slutet men härdade ut. Åt frukost med Milton klockan 8 så jag proppade i mig mackor när jag & Robin hämtat Milton på dagis vid 3 tiden. Det blev droppvarning tillslut. Röjde sedan undan lite i vår lya. Känns som omm dammsuging är ett måste varje dag nu för tiden. Smuligt och helt sandigt på nolltid. Hatar att behöva bortsta bort sand från fötterna innan man går och lägger sig i sängen på kvällen, vidrig kännsla. Då dammsugare jag hellre varje dag än att hela sängen är dränkt av sand.

Efter att Milton & jag suttit och tittade på när Jessika tvättade fönstrerna ett tag gick vi in och la oss i sängen tillsammans med pappa Robin. Han sov, jag somnade till lite och Milton låg och mös med mitt hår. Så himla skönt att bara somna till så där några minuter. Vid 6 tiden kom Jonne förbi för att visa upp sin nya bil. Då bad jag Robin att dom kunde åka hela vägen till Holken (typ 100 m dit) och köpa lite slibbiga hamburgare. Ingen ork för 5 öre att ställa mig och koka ihop nått. Hamburge till mig, kebab till Robin och köttbullar med mos till Milton.

I helgen ska det visst bli 25-30 grader. Måste hitta på något då. Vägrar sitta inne i lägenheten iaf. Har ringt båda systrarna men neeeej då, dom hade andra planer dom. Milton får leka med kusinerna en annan gång. Får komma på något annat skoj. Någon med förslag??

Milton är nybadad och sover. Gubben min är inne hos grannarna. Kanske sitter dom fortfarande på ballkongen med öl & korsord. Får gå och se efter snart.
Tänkte slinka in i en dusch först.

Inga kommentarer: