torsdag 29 oktober 2009

Att bara vara.

Idag har jag försökt lyssna till kroppen och inte huvudet. Gått ganska så bra. Ville gärna boka tvättsugan tidigt imorse när jag såg att det var ledig men kände att jag verkligen inte skulle orka det. Var trött och behövde vila. Stod länge nere vid bokningstavlan och velade. Helst ville jag ha tvätten överstökat så fort som möjligt men kroppen fick tala och det blev tiden runt middagstid efter dagishämning. Gick upp och satte mig i soffan för att glo på tv.
När kroppen sa att jag var redo tog jag tag i den vidriga disken som stod där och luktade. Greppade dammsugaren och drog igenom den lite snabbt i lägenheten.
Nu säger kroppen -ät lunch och drick lite kaffe innan du hämtar Milton- kanske säger huvudet samma sak just nu.

Varje dag är en gåva.
Ta emot den.
Njut av den.
Gäd dig åt den.

Inga kommentarer: