lördag 3 oktober 2009

Mässa.

Fick sova till 9 imorse men var ändå skit trött när jag var tvungen att gå upp.
Åt frukost tillsammans med familjen. Milton var på sitt bästa morgonhumör imorse och det är alltid trevligt. Han hade nog sovit bra och hade energi så det räckte åt oss alla. Han var den som berättade spännande historier undre frukosten (självklart om spöken och monster). Ett spöke skulle han tydligen såga av benen på??!! öööööö ja men iaf....
Hoppade i kläderna och kladdade på lite krafs i facet och iväg till Emma. Drack 2 koppar kaffe medans Emma fixade sig helt klar sen drog vi mot "Underbara barnmässan".

Hujedamej vad folk det var då. Ja som då ALDRIG heller varit på någon mässa prickade in rätt dag då det var fler mässor samtidigt. Det var tydligen hem & vill mässan också så det var ju knökfullt på ALLA parkeringsplaster. Efter ett tag lyckades vi få en typ 18 mil bort men va fan 2 gravid kvinnor behöver lite motion ibland också så det var väl ödet då.
Väl inne gick vi lite kors & tvärs runt alla stånd och fick lite prover på kuliga saker. Shoppade loss i Weledaståndet (var lite billigare än i butiken). Älskar ALLA Weledaprodukter jag testat hittills, både till mig och Milton.

Mötte upp Sandra och Dasiy vid lunchdags. Det var nog den mest vidrigaste lasange jag någonsin ätit som jag åt idag. Fisjummen, hård och äcklig för 75 kr. Ingen ketchup, dålig service och hungrig efteråt, kan det bli värre?!

Gick sedan runt lite mer och jag hittade jätte söta kläder till lite pyret i magen.
http://www.mykidoo.se/shop/ hela kollektionen finns tydligen även på nätet så det är ju bra att veta.
När krafterna var slut och även pengarna drog vi oss hemåt. Gick i regnet tillbaka till bilen, usch så kallt det var då. Maxade värmen i bilen så fort vi satte oss. Kommit in i kalla tider då även arselvärmaren åker på.

Plockade upp Milton på vägen som fått leka med kusinen hela eftermiddagen. Emma lämnade vi hos hennes päron och sen åkte jag och Milton vidare hem till mina föräldrar. Jag somnade nog på störten då jag la mig i soffan. Milton fick leka med mormor & morfar några timmar innan maten. Vaknade upp och då stod maten på boret i princip. Världens godaste moussaka. Fick dessutom till matlåda till imorgon då jag ska jobba. Tack snälla mor.
Fikade lite, tittade på gamla bilder då Milton var bebis på datorn och åkte sedan hem.
Puss & godnatt på er.

Inga kommentarer: