torsdag 8 oktober 2009

Gorme käk, Ja tack!

Trött på vardagsmaten. Samma sak var eviga dag. Jaha och vad ska vi ha till middag idag då?! Är verkligen inte alls sugen på spagetti, köttfärssås, korv, kycklinggryta, ris, kasler, makaroner, potatisbullar, pannkaka.... urk. Är sååå sugen på något riktigt gormeit today. Helst av allt skulle jag vilja sätta mig på restaurang och äta en fet plankstek men ekonomin tillåter ej det.
Men åkte iaf till Ica efter hämtning på dagis och handlade kött, potatis, beasås och sallad. Gjort världens godaste marinad (all round) haha men kryddat lite själv också. Mmmm det luktar så gott nu här i köket. Väntar på att älskling ska komma hem bara.

Imorgon blir det också god mat. Kycklingfilé, potatisgratäng, beasås + sallad hemma hos bästis. Hon och Bempa ska hämta Milton på dagis också. Sen hoppas jag maten står färdig på bordet när jag kommer halv 7 hehe. Närå men påbörjad åtminstående. Älskling kommer ju vara där tidigare så han kan hjälpa till också. Det kommer komma en grymt sugen, hungrig gravid mamma innanför dörren som sagt runt halv 7 och det är Icke att leka med.

Det suger att jag ska åka in till jobbet sen. Inventering mellan 19.45-22.45. Mitt i läggdags. Men tänkte ta bilen in iaf. Orka stå och vänta på ett tåg kl 23. Nej tack.
Puss hej.

1 kommentar:

Jessika sa...

Du glömde ju att komma förbi med matberedaren juuuuuu men du kanske kan lämna den imorn till mig på jobbet då! Puss