söndag 11 oktober 2009

Rutten söndag.

Rent ut sagt en jävla helvets skit dag de flesta timmarna jag varit vaken. Kände redan imorse att det inte kändes bra i kropp och själ. Väl på jobbet kände jag precis som sak som förra söndagen. Sveda och magknip. Jaha skit också, förstod då direkt att pencilinkuren mot urinvägsinfektionen inte hjälpt ett skvatt. Ont, ont, ont, stress, stress och stress. Jobbade ändå klart mitt pass och åkte sedan hem och middag med familjen som sedan så snällt följde med mig till akuten.

Vi bunkrade upp med böcker, banan, fesis, kudde, filt m.m. till Milton eftersom vi tänkte att det här kommer ta 10 timmar som det brukar göra på Akuten. Men där var turen med oss. Allt som allt tog det endast 1 timma. Då hade jag både fått träffa sjuksköterskan, lämna prover och träffat doktorn för undersökning. Ny utskriven pencilin fick jag med mig. Dragit på mig massa annat gravidskit också som jag bara inte orkar med.

Fan denna graviditet har verkligen inte lika lätt som med Milton. Är väl bara att acceptera och försöka göra det bästa av saken men inte så lätt alla gånger då man bara vill ligga i sängen och inte röra sig en meter på hela dagen.
Är ledig 2 dagar nu iaf. Ska vila så mycket det går och hoppas på att saker o ting INTE blir värre men som det troligtvis kommer att bli ju mer jag går upp i vikt.
Måste sova nu. Puss hej.

Inga kommentarer: