lördag 10 oktober 2009

Helg.

Kvällen igår bjöd på jätte god mat hos J+B. Potatisgratäng, kyckling, bea och sallad. Synd bara att jag fick magknip mitt i maten så jag var tvungen att lägga mig i soffan några minuter så att jag sedan kunde få i mig resten av maten jag lagt upp på tallriken. Ville ju verkligen äta upp, var ju så gott!
Kvällen fortsatte i soffan framför Idol för min bästis och Miltons del iaf. Älskling, Bempa och Jamie satt i lilla datarummet all naight long med hög musik och drinkar. För min del gjorde det inte så mycket. Som vanligt nu för tiden efter en jobb dag är jag piss trött och orkar inte med för mycket ljud. Men faktiskt så kände jag igår att jag var rätt så sugen på ett glas vin. Känna friheten och goda smaken. Blir väl till sommaten. Vitt vin och cider :)

Fick sova ut imorse även fast Robin drack både drinkar och öl igår. Var inte alls något tvång utan bara en fråga där när Milton vaknade och ville titta på film.
Nu halv 12 har vi precis ätit frulle. Lite knasigt men så blir det ibland. Stackars Robin har sprängande huvudverk efter gårdagen och i samma veva han frågar efter alvedon tänker jag inte riktigt och ställer fram några kastruller på golvet som Milton ville TRUMMA på. Tur var så blev det bara trummning i ca 10 min sen tröttnade han och ville också ha rostmacka.

Dagen är fullspäckad. Familjen ska fixa sig dvs duscha och kleta på krafs i facet. Åka till Tumba C så att älsklingen kan få fixa till barret. Han ser förjävlig ut. Rasmus på luffen lock a like typ. Jag och Milton får väl strosa omkring i affärerna under tiden. Vidare hem till Robins mormor Raja på lite besök innan jag och Millen pillen ska hämta bästis på jobbet. Blev nämligen medbjuden hem till Malin och lilla prinsess Linn på middag idag. Ska bli så trevligt. Mannen min ska iväg och se boring fotboll.

Har lagt undan nu hur mycket söta, fina, gulliga flickkläder som helst till min bebis på jobbet. Vågar inte riktigt släppa loss ännu och köpa allt men lite i taget kanske hehe. Tar lite varje lön som kommer nu så man samlar på sig. Vill inte köpa allt på en och samma lön, blir lite mycket då. Har haft ganska svårt för rosa förrut men igår såg jag på undanläggningsplats att där hängde det visst några rosa plagg minsann så jag måste ha ändrat mig en aning tror jag.
Nu ska jag rusa in i duschen mina vänner. Puss hej.

Inga kommentarer: