torsdag 3 februari 2011

Diagnoser :/

Skruvad dag!
På besöket på VC fick jag reda på att jag hade blodrester/blödning inne i örat brevid den spruckna trumhinnan. Läkaren ringde upp Karolinska och frågade ifall jag kunde få en snabbare tid än 9:e feb men nopp gick inte för sig. Fick Citodon utskrivet för värken så det får jag gå på till nästa vecka då jag förhoppningsvis får veta vad felet är med örat. Kanske en öronumör :/ ??

I Skhlm fick vi iaf hur mkt som helst uträttat. Köpte massa pyssel till lillprinsen och mig :) 350 kr gick kalaset på men för de fick jag enormt bra grejer. Nu är det bara att börja samla på toarullar, mjölkpaket, äggpaket m.m så kan pysslet börja. Kommer bli som ett barn på nytt. Var inte igår man satt och klippte i hobbyfilt, limmade ihop olika storlekar av flirtkulor och använde fina paljetter m.m m.m. m.m.
Hittade även ett fotoalbum så jag kan fortsätta mitt fotoprojekt här hemma. Doppresent till min kusins dotter, 2 st fina sliversmycken att hänga på mitt fina armband som jag fått av mina söta vänner Jessika & Emma när jag fyllde år (ett hjärta + döskallehuvud) och sen massa KALASSAKER till Elviras kalas.
Glömde absolut inte dricka min latte!

Svärisarna fick sedan passa barnen då jag skulle till kiropraktorn för att ta tag i min rygg. Var där i 1½ timma, helt sjukt länge. Brukar gå jätte snabbt i vanliga fall. Det tog tid att komma fram till vad problemet egentligen ligger. Har haft så fruktansvärt ont i min höft eller sätesmusklerna så det strålar ned i benet/foten (ischiasnerverna). Sovit med en STOR kudde mellan bena senaste dagarna precis som när jag var gravid.

Han knäckte, tryckte som fan, masserade, använde Tensapparaten, vred & vände på mig...
Eftersom jag tydligen har så väldigt böjliga leder och verkar vara rätt så vig och smidig blev det svårare för honom, Han kunde inte förstå att jag har så ont som jag talade om.
Efter va 75 min säger han
-Jag känner inte mycket muskler i din rygg tyvärr.
-Va, vad menar du?
-Gör några situps och rygglyft.
-Okej... ??
Japp och där föll poletten ned. Fan så jobbigt det var. Helt slut efter ca 4 situps och 5 rygglyft. Inga krafter eller ja inga muskler heter det. Fanns inget där helt enkelt. Har tydligen tappat allt under mina tunga graviditeter. Tänk när jag typ gjorde 100 situps till uppvärmingen när jag gick på gymnastik som 16-åring. Nu fick man verkligen svart på vitt att kroppen tappat all sin styrka och charm :( Bara att börja träna!
Voltarentabletter tyckte han jag skulle köra med och skita i mina Citodon. Lite knepigt nu när hela min kropp värkar ha ont lite här o var. Vad håller på att hända? Är det åldern eller?

Börjar nu känna att jag klev upp 05.20 och att Citodonen börjat ge värkan. Ögonen snurrar så jag antar att det är sängen för min del nu. Imorgon är det fredag gott folk = Fredagsmys!! Milton har önskat bärpaj med vanlijsås. Middagen är inte bestämd ännu. Något smarrigt iaf ;)
Puss hej!

Inga kommentarer: