onsdag 2 februari 2011

Tränat!

Har idag varit på mitt livs jobbigaste spinningpass. Herrejävlar det var ju på 1 TIMMA! Inte visste jag de. Bokade bara 19.15 passet som jag antog var 45 min som alla andra som så var icke fallet. Dessutom hade kvinnan som ledde passet på en massa techno/trance mer än halva tiden. Ja inte för att det inte är bra musik utan själva rytmen är hysterisk och det var helt galet mkt tempo och spurter. Svetten rann och bena kämpade på. Jag klarade hela passet utan att falla ihop.
Drog efter och solade solarium. Jag är totalt likblek, kanske som många andra denna årstid men fan jag hatar det verkligen och speciellt nu när solen börjat komma fram på dagarna.

Imorgon är det promenad som gäller med Elvira i vagnen efter att ha lämnat lillprins på dagis. Ett litet stopp på BVC blir det för att hämta D-droppar. Ja både barnmorskan och jag glömde det i all stress förra veckan då det var "besiktning" på lillskruttan. Så nu har hon inte fått på 1 vecka :/
Hon fick föresten IG på en sak. Hon är lite torr i arm/knäväck + mage o nacke och det skall tydligen smörjas hela dagarna. Han sa: Tycker du att du smörjer mkt så smörj mer så försvinner det tillslut. Okej bara att lyda order och smörja vid varje blöjbyte typ. Faktiskt har de givit resultat :)

Fick låna "a piece of cake" boken av Madde idag. Ja det är en kak/tårtbok för er som ej visste. Hittade ett smarrigt recept på den tårta där i som jag nog ska ta och göra då Elvira fyller 1 år. Självklart kommer jag dekorera tårtan på mitt sätt ;) Längtar redan tills jag ska få göra den! Vet också nu vad jag ska göra för kakor/bakelser. Hoppas det går bra annars kommer jag skrika, dra av mig allt hår, gråta och stänga in mig i en garderob på hennes födelsedag haha. Måste gå vägen de här.....
Nu dusch sen sängen! Natti natti folket!

Inga kommentarer: