måndag 14 februari 2011

Härligt!

Jag hör nu bra igen :)
Japp vaxproppen/blodet är bortsuget från örat, värsta stora klumpen var det. Rätt cool att se haha. Först sög hon som fan i örat och det gjorde fan ont eller ja ilade väldigt obehagligt. Eftersom jag spände mig och ville röra bort huvudet alldeles för mkt blev det till att försöka spola bort det sista. Det kändes sjukt konstigt. Som att trycka in duschslangen i örat lixom. Det funkade ganska bra men hon var tvungen att suga lite till på slutet... shit va det var jobbigt. Helst av allt ville hon ju göra en sån där fibergrej (slang genom näsan ned i halsen) men lilla jag vägrade.
Frågade om lugnande men Nej sa hon. Vi ge endast bedövningsspray och detta tar bara ca 10 sek och vi gör det på massa barn hela tiden.
Jaha OCH tänkte jag. Jag vill ändå få lugnande. Skiter fan i om barn gör det varje dag eller ej. Sa att det kommer inte funka för jag kommer få panik, gråta och röra mig.
Eftersom min trumhinna ändå såg så pass bra ut och jag hör bra så fick det gå för denna gång. PJU, vilken lättnad!!!!

Elvira har idag varit världens grinigaste unge på denna jord. Närå lite skratt och glada miner men inte alls så mkt som jag vill se/höra. Just idag har hon helst velat hänga PÅ MIG annars har det varit jätte grinigt. Har tyckt att hon varit lite bättre nu några dagar med denna "mamma-period" men idag var den verkligen där igen. Kanske hade hon bara en pissig dag som man själv kan ha?! Hoppas hon är gladare imorgon då hon måste följa med till Miltons logoped sen ska vi även till öppnis. Då vill jag gärna ha en glad Elvira med mig!
Puss puss puss puss på er!!

Inga kommentarer: