söndag 27 februari 2011

Hej dagboken...

Har inatt sovit som en ängel som jag skrev tidigare.
Visst det var 2 st nappinstoppingar + 1 vällingflaska för Elvira men snabb insomning igen. Okej hon vaknade också kl 06.05 och var vaken ca 45 min för att sedan somna om igen brevid mig. Under dessa 45 min kollade jag in alla Melodifestivallåtar som nu finns på youtube :) Elvira satt på mattan brevid soffan och lekte med Nellies leksaker. Hon pratade lite dadadada och var glad och nöjd. Blev väl antagligen tråkit sen att ingen var uppe och lekte med henne som hemma när brosan vaknar av henne och kommer upp. Hon tog napp & snuttis och kravlade sig up i soffan och snusade in tätt brevid mig :) Sov till drygt halv 9!!!!!! Min unge kan faktiskt sova, visste jag ej. Hemma när hon vaknar vid 6 tiden somnar hon aldrig om.
Stackars Emma hade det dock lite jobbigare med natten med Nellie men dem var ändå glada och lekgalna när dem klev ut från sovrummet :)

Eftersom Robin & Milton hade bio på deras "to do" lista idag bestämde vi oss för att uträtta ärenden så som köpa "bajspåsar" till bajshinken på Babyland.
När vi kom dit var skiten slut Såklart men det blev istället lite annat smått & gått. Något riktigt viktigt var säkerhetsprylar till alla skåp så inte Elvira tar sig in överallt. I fredags nämligen satt hon helt plötsligt med flaskan med spolarglans i. Hon hade hällt ut över hela golvet och över sina byxor. Sprang snabbt fram och kände runt hennes mun och tröjan. TORRT där!! Pjuuu... hon hade alltså inte hunnit smaka på detta medel utan bara kladdat. Fan vilken tur men vilken panik och ångest som väcktes. Nu är det bommat i de skåpet. Inga små busungar kommer in där igen :)

Idag var det "plask & lek" igen för Miltons del. Idag fick vi föräldrar inte sitta med där inne utan helt enkelt ta en kaffe i cafeterian. Det funkade jätte bra, stolt över min prins som växer så i sig själv. Blir allt modigare hela tiden. Det går framåt ;)

Resten av kvällen har bestått av bakning, betala räkningar och lite BigBrother. Men nu skriker sängen efter mig.... see ya!

1 kommentar:

Betty Maria sa...

Grattis på Mariadagen. Puss o kram