tisdag 18 januari 2011

AJ!!

Vaknade vid 2 inatt av att mitt öra höll på att sprängas av smärta. Aldrig haft så jävla ont trots att jag är öronbarn och haft minst 2 öroninflammationer per år. Detta var det värsta jag varit med om, värre än att föda barn!! Nu var det en sådan smärta som aldrig ville ge med sig fast jag tog dubbel treo och sedan Ipren + så testade jag att ha en gul lök mot örat (ett gammalt husmorsknep).
Kom till akuten 06 men fick åka hem igen och återkomma 08 eftersom öronmottagningen inte öppnar förrän då.
08.00 sa iaf läkaren att det var en rejäl inflammation och att han var förvånad att den inte att spruckit ännu :/
Stark pencilin utskriven (ja ingen kovepenin tack).
Hemma vid nio igen. 1 tablett + kaffe och winerbröd med familjen sen gick jag och sov med Elvira.

Nu hemskt nog ska jag Milton ta oss till maxi för att handla det nödvändigaste. Det ekar nämligen här hemma i skåpen. Blir en snabbis så att inte örat hinner värka allt för mkt.
Om ni ser mig och vill hälsa: skrik då för jag hör inget ;)
Puss!

Inga kommentarer: